• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400081209127
  • خبرنگار : 71594

آقازاده: مدیریت انقلابی و برنامه ریزی موثر دو عامل موفقیت در گام دوم انقلاب است

آقازاده: مدیریت انقلابی و برنامه ریزی موثر دو عامل موفقیت در گام دوم انقلاب است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز جامعه اسلامی را در مرحله گام دوم انقلاب علیرغم همه موفقیت های موجود رنج می دهد، فقدان مدیریت انقلابی و برنامه ریزی های موثر و عدم اجرای صحیح آن است که امیدواریم در دولت آقای رئیسی این ضایعه برطرف گردد.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده دافساری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی موفقیت برای دولت انقلابی سید ابراهیم رئیسی و تبریک ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بیان کرد: انقلاب اسلامی ما در قرن حاضر به عنوان یک معجزه الهی الهام بخش همه ملت های مسلمان و آزاده و نجات بخش ستمدیدگان عالم است.

وی افزود: این انقلاب توانسته با آگاهی بخشی موجبات وحدت ملت های مسلمان منطقه و جهان و ترغیب مطالبه گری آنان برای دفاع از حقوق و منافع خویش را فراهم نماید و منافع نامشروع نظام سلطه را به چالش بکشد که مهمترین آنها مساله فلسطین است که سرزمین آنها توسط رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و کشتارهای بیرحمانه غصب شده است و همچنین مساله بعدی دفاع از ملت های مظلوم افغانستان، عراق، لبنان، سوریه، یمن  و سایر کشورهای اسلامی می باشد. بنابراین بدیهی است امروز نظام سلطه به رهبری آمریکا و لابی صهیونیستی به زعم خود از ملت ایران و ملت های مستضعف انتقام بگیرد و آنها را تحریم نموده بینشان اختلاف و درگیری ایجاد نماید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این همه آنچه در این ۴۰ سال عامل پیشرفت و موفقیت ایران اسلامی و ملت ایران بوده است توکل به خدا، روحیه ایثار و وحدت و تفکر جهادی می باشد و عدم موفقیت دوری از روحیه انقلابی، عوامل نفوذی، عدنیاطلبی، رانت خواری و جریان منفعت در عرصه های سیاسی و مدیریتی ما بوده است.

آقازاده با اشاره به اینکه آنچه امروز جامعه اسلامی را در مرحله گام دوم انقلاب علیرغم همه موفقیت های موجود رنج می دهد، فقدان مدیریت انقلابی و برنامه ریزی های موثر و عدم اجرای صحیح آن است، گفت: امیدواریم در دولت آقای رئیسی این ضایعه برطرف گردد.

وی در ادامه افزود: آنچه باعث کمرنگ شدن نقش برنامه ریزی در توسعه متوازن و متعادل کشور می گردد عدم توجه به اصالت برنامه و نگاه سلیقه ای و دست اندازی به اعتبارات و پشتیبانی های برنامه و در نتیجه سوء مدیریت که متعاقب آن انحراف از اجرای برنامه ها و هرج و مرج در آنها و مفاسد غیر قابل انکار است و عدم نظارت و کنترل در نتیجه طولانی بودن اجرای پروژه ها، تعداد فراوان پروژه های نیمه تمام، فقدان کیفیت پروژه ها و ایجاد فساد در آنها، عدم توزیع عادلانه منابع مطابق آمایش سرزمین و در نتیجه اخلال در نظام اداری و چاق بودن دولت است.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه کشور به لحاظ جغرافیایی از مزیت های فراوان انسانی، اقتصادی، فرهنگی و تاریخی برخوردار است، گفت: بهره وری ازاین منابع می تواند جمهوری اسلامی ایران را در جایگاه بهتری به لحاظ توسعه و پیشرفت قرار دهد، لیکن برخی از ضعف ها برخورداری جامعه از این مزیت ها را به یک آرزو تبدیل کرده است که استان گیلان یکی از این مزیت های گرانبها است.

آقازاده اظهار کرد: در بخش کشاورزی فقدان اجرای مکانیزه و عدم تکمیل چرخه آن تا مراحل آبیاری و تامین و توسعه کمی و کیفی تولید و نهاده ها و ساماندهی بازرگانی و صنایع تبدیل اقتصادی کشاورزی را برای سرانه خانوارها غیر صرفه کرده و به همین دلیل روند تعطیلی فعالیت های تولیدی را در پی داشته که مهاجرت افزایش می یابد. اجرای غیر کارشناسی ضعف مدیریت طرح های توسعه روستایی و یا طرح های هادی توسط بنیاد مسکن رونق تولید را به شدت با چالش مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت و معدن استان گیلان چه به لحاظ مدیریت و کارکردی یک صنعت ورشکسته و فاجعه بار است، گفت: از وزیر صمت انتظار می رود به صنعت و معدن به تاراج رفته گیلان توجه ویژه داشته و تکلیف ده ها کارخانه و معدن به غارت رفته که با سوء مدیریت و دخالت مافیا و جریان منفعت از بین رفته اند و هزاران کارگر بیکار شده است را با اعزام هیاتی از نزدیک مورد پیگیری قرار دهند.

نماینده مردم رشت در رابطه با بخش گردشگری استان گیلان گفت: در این بخش به جهت طبیعت زیبا و ده ها مزیت و نعمت خدادادی استان گیلان می تواند قطب گردشگری کشور باشد که از این فرصت به نیکی بهره برداری و سرمایه گذاری نمی شود. همچنین مشکلات فراوان دیگری در استان وجود دارد که با توجه به مرکزیت مرتبط با شهرستان های حوزه انتخابیه بنده درگیر مستقیم هستیم. راه آهن رشت- منطقه آزاد انزلی ضمن توجه به مباحث فنی، تردد مشکلات ساکنین اطراف آن را در نظر بگیرند.

آقازاده دافساری با اشاره به روند تخریب محیط زیست از جمله رودخانه و تالاب ها خواستار توجه به آنها شد و تاکید کرد: پسمانده شهرستان رشت به جهت مشکلات زیست محیطی با مزاحمت برای ساکنین منطقه به مرز بحران رسیده است، ساماندهی دو رودخانه آلوده ترین شهر رشت، توجه ویژه به تکمیل و اتصال راه آهن رشت و آستارا و بنادر انزلی و مناطق آزاد، احداث کمربندی های شهر رشت واقع در طرح جامع و نجات شهر از ترافیک مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان در رابطه با ورزش استان گفت: به دلیل علاقه مندی عمومی برای ترویج ورزش های همگانی و حرفه ای ضمن تاکید بر پشتیبانی موثر از اینگونه ورزش ها تقاضا می شود در رابطه با تیم های فوتبال به ویژه تیم سفیدرود رشت عنایت ویژه انجام گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha