• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400081108656
  • خبرنگار : 50349

مشاوره‌های قبل از ازدواج، به پایداری زندگی دختران می‌انجامد

مشاوره‌های قبل از ازدواج، به پایداری زندگی دختران می‌انجامد

ایسنا/قم مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: ۱۱۰ سری جهیزیه و هدیه ازدواج، شامل پنج قلم کالای اساسی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت این نهاد اهدا کرد.

محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم، در جمع نوعروسان تحت حمایت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بیان کرد: توجه به امر ازدواج جوانان در حل مشکلات آن‌ها را بسیار ضروری است، لذا ما در نهاد مقدس کمیته امداد به نقش آموزش و مشاوره‌های قبل از ازدواج بیشتر توجه می‌کنیم چرا که با این آموزش‌ها دختران تحت حمایت، زندگی شیرین‌تر و پایداری را تجربه می‌کنند.

وی اشتغال را دغدغه اصلی جوانان برای تشکیل زندگی برشمرد و اظهار کرد: کمیته امداد برای تمام زوج‌های جوان استان مشاوره اشتغال رایگان ارائه و به متقاضیانی که بتوانند اشتغال ایجاد کنند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم در حاشیه این مراسم  از اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به مناسبت ورود پربرکت حضرت فاطمه معصومه (س) به قم خبر داد و گفت: این جهیزیه شامل پنج قلم کالا از جمله یخچال فریزر، تلویزیون ال ای دی، ماشین لباسشویی اتوماتیک، جاروبرقی و اجاق‌گاز به ارزش ۱۸ میلیارد ریال است.

مجید ملکشاهی، مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد، نیز در مراسم اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد قم از ارائه ۱۲۰ خدمت اجتماعی به خانوارهای نیازمند در کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده امیدواریم که امسال اهدای ۵۰ هزار جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد محقق شود.

وی تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها را بسیار مهم برشمرد و افزود: زوج‌های جوان بیش از هر خدمت دیگری نیازمند شغل هستند.

ملکشاهی با تأکید بر آموزش و مهارت‌افزایی خانواده‌های تحت حمایت برای رسیدن به شغل مناسب، گفت: برای اشتغال این افراد دو کلیدواژه سن و شغل را موردنظر قرار دادیم، به این معنی که سن بالا را نه به معنی از کارافتادگی بلکه به مفهوم تجربه بالا می‌شناسیم و شغل را هم برای توانمندسازی خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های سالمند برای تأمین معیشت آن‌ها ضروری می‌دانیم.

این مراسم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت این آستان مقدس برگزار شد، کمیته امداد استان قم ۱۱۰ سری جهیزیه و هدیه ازدواج، شامل پنج قلم کالای اساسی ازجمله یخچال فریزر، تلویزیون ال ای دی، ماشین لباسشویی اتوماتیک، جاروبرقی و اجاق گاز به ارزش ۱۸ میلیارد ریال به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت این نهاد اهدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha