• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081108300

معاون شهردار مشهد خبر داد

کاشت گیاه جارو در حاشیه کشف‌رود مشهد

کاشت گیاه جارو در حاشیه کشف‌رود مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در فاز اول کاشت گیاه جارو در حاشیه کشف رود بیش از ۲۲ تن جارو از هفت هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شد.

مهدی یعقوبی در این خصوص اظهار کرد: کاشت انواع گونه‌های خوراکی و صیفی‌جات در حاشیه کشف‌رود طی سال‌های اخیر یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی حاشیه این رودخانه تاریخی بود که مشکلات مختلفی را برای سلامت مردم ایجاد کرده بود.

وی افزود: در آبان ماه سال ۱۳۹۸ با آغاز ساماندهی کشف‌رود، با همکاری دستگاه‌های متولی و مدیریت واحد شهرداری مشهد اقدامات بسیار مناسبی در راستای مقابله با کاشت انواع گونه‌های خوراکی در حاشیه این رودخانه و جلوگیری از آبیاری این گونه‌ها با استفاده از فاضلاب جاری در کشف رود صورت گرفت و همچنان در حال انجام است. در صورت تداوم همراهی همه دستگاه‌های متولی در امر ساماندهی کشف رود این معضل زیست محیطی برای همیشه از بین خواهد رفت.

یعقوبی ادامه داد: کشت گیاهان غیرخوراکی و درختان مورد استفاده در صنعت تولید چوب، همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های پیش‌رو در کشت جایگزین در حاشیه کشف‌رود مطرح بوده است که در همین راستا با همراهی جهاد کشاورزی، مطالعات مشاور و با همکاری کشاورزان محلی برای اولین بار گیاه جارو در فضایی به وسعت بیش از هفت هکتار در اراضی حاشیه کشف‌رود کاشته شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: گیاه جارو یکی از گیاهان مورد نیاز در تولید جاروهای رفت و روب شهری است و بسیاری از کلان شهرها مشتری این محصول پرمصرف هستند. تولید آن می‌تواند علاوه بر توسعه اقتصاد کشاورزی در این محدوده سودآوری مناسب برای کشاورزان محلی و تغییر الگوی کشت نقش بسیار مهمی در کاهش بسیاری از معضلات زیست‌محیطی حاشیه کشف‌رود داشته باشد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به نیاز گسترده کلانشهر مشهد به گیاه جارو به منظور استفاده در امور رفت و روب شهری در صورت موفقیت این طرح آزمایشی کاشت و برداشت آن به صورت گسترده در حاشیه کشف‌رود صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha