• یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400080906262

با دستور استاندار قم:

مجوز شروع عملیات اجرای خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب پردیسان قم صادر شد

مجوز شروع عملیات اجرای خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب پردیسان قم صادر شد

ایسنا/قم با دستور استاندار قم مجوز شروع عملیات اجرای خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب پردیسان صادر شد.

دکتر بهرام سرمست استاندار قم از رفع مشکل تامین اعتبار و صدور مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق برای اجرای خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب پردیسان خبر داد.

استاندار قم با اشاره به اقدامات متعدد صورت گرفته طی سالهای اخیر از جمله اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه های فرعی و خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر بیان کرد: این اقدامات به عنوان راه حل کوتاه مدت و در راستای حل فوری معضل رهاسازی فاضلاب در معابر و داخل محلات مسکن مهر انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به طرح اقدام ملی مسکن با هدف جهش تولید مسکن و نیاز مبرم به ایجاد زیرساختهای فاضلاب در منطقه پردیسان، تکمیل طرح فاضلاب پردیسان و اجرای ۲۲ کیلومتر خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب در شبانه روز با برآورد اعتبار مورد نیاز حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال جزو یکی از اولویت های اصلی استان بوده است.

سرمست همچنین با اشاره به اجرای ۱۰۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه های فاضلاب با ظرفیت تجمعی ۱۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در شهر قم عنوان کرد: با استفاده حداکثری از ظرفیت تاسیسات موجود حدود ۳۸ درصد از جمعیت شهر قم تحت پوشش خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار گرفته است.

شایان ذکر است با محوریت شرکت آب و فاضلاب استان و با انجام مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و اخذ مجوزهای پدافند غیرعامل، گردشگری، ارزیابی زیست محیطی و پیوست سلامت و پس از پیگیری های مستمر ملی و استانی، در آبان ماه سال جاری، مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت )۲ )جهت افزایش احجام خط انتقال و تصفیه خانه پردیسان به طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر قم صادر شد.

بر این اساس در صورت تامین به موقع اعتبارات و انجام هماهنگی ها و حمایت های استانی، شرکت آب و فاضلاب می تواند در یک برنامه ۳ ساله با اجرای پروژه های تعریف شده، امکان افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب به ۹۲۵ هزار نفر را فراهم کند که تحولی بزرگ در این بخش خواهد بود.

میانگین درصد جمعیت تحت پوشش تاسیسات فاضلاب شهری در کشور حدود ۵۳ درصد و در اکثر کلانشهرها بیش از ۷۰ درصد می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha