• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400080503260
  • خبرنگار : 71660

سالیوان: آمریکا و کره جنوبی درخصوص کره شمالی همسو هستند

سالیوان: آمریکا و کره جنوبی درخصوص کره شمالی همسو هستند

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که آمریکا و کره جنوبی درخصوص نیاز به تعامل دیپلماتیک با کره شمالی همسو هستند؛ اما تدابیر در مورد اینکه چه زمانی و چه اقداماتی باید برای بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکره انجام شود، احتمالا متفاوت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اظهارات سالیوان در بحبوحه تلاش کره جنوبی برای اعلام پایان جنگ دو کره بیان می‌شود که می‌تواند همچون کاتالیزوری برای از سر گرفتن گفت‌وگو با کره شمالی عمل کند.

سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: ما ممکن است تا حدودی دیدگاه‌های متفاوتی درخصوص توالی دقیق، زمان بندی یا شروط برای گام‌های مختلف را داشته باشیم. اما اساسا به این موضوع آگاه هستیم که تنها در صورتی که از طریق دیپلماسی عمل کنیم، نتیجه موثری به دست خواهد آمد.

اظهارات سالیوان همچنین پس از دیدار سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و نو کیو-دوک، همتای کره جنوبی خود، بیان شد که در آن کیم گفت که کشورها به بحث درخصوص راه‌های بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکره و اعلامیه پایان جنگ که پیشتر توسط سئول پیشنهاد شده بود، ادامه خواهند داد.

سالیوان گفت که گفت‌وگوهای اخیر کیم با همتای کره جنوبی خود بسیار مفید و سازنده بوده است. اما در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از اعلام پایان جنگ بین دو کره به عنوان کاتالیزوری برای از سرگیری گفت‌وگو با کره شمالی استفاده می‌کند، از اظهار نظر علنی خودداری کرد.

سالیوان گفت: درخصوص موضوع خاصی که شما مطرح کردید، نمی‌خواهم به طور علنی وارد آن بشوم. من فقط می‌گویم که ما به گفت‌وگوهای فشرده ادامه خواهیم داد.

در سال ۱۹۵۳، دو کره با توافق آتش‌بس به سه سال جنگ پایان دادند. اما شبه جزیره کره رسما همچنان در جنگ است چون این نبرد بدون توافق صلح پایان یافته است.

در حالی که سئول اصرار دارد که اعلام پایان جنگ ممکن است با ارائه برخی تضمین‌های امنیتی به بازگرداندن کره شمالی به میز گفت‌وگو کمک کند، برخی معتقدند که این امر می‌تواند مبنای قانونی استقرار نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را تضعیف کند.

آمریکا در حال حاضر حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز در کره جنوبی دارد.

کره شمالی از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، پیشنهادات آمریکا را نادیده گرفته و ادعا می‌کند که آمریکا قصد خصمانه‌ای نسبت به پیونگ‌یانگ دارد. همچنین کره شمالی از هر گونه مذاکره‌ای با آمریکا از اوایل سال ۲۰۱۹ خودداری کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha