به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی صبح امروز پس از استماع گزارش مدیرعامل برق تهران با بیان اینکه شاهد قطع روشنایی معابر هستیم، اظهارکرد: این در حالی است که براساس آمار ۰.۰۵۵ درصد برق مصرفی برای روشنایی معابر است و این عدد آنقدر کم است که خطرات قطع برق بیشتر از آن است.
وی با بیان اینکه قطع برق باعث بروز ترافیک، تصادفات و کاهش امنیت میشود، گفت: قطع برق تقاطعها و چراغهای راهنمایی نیز سبب بروز ترافیک و بهمپیچیدگی خودروها میشود و معمولا مردم پشت ترافیک معابر میمانند در حالی که میتوان دو پست برق تعبیه کرد که با قطع یکی از این پستها، دیگری فعالیت کند؛ اما باید اداره برق نظارت داشته باشد که این پستها از منابع متفاوت تغذیه شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد موتور و خودروی برقی دچار چرخه معیوب شدهایم، تصریح کرد: اگر فردی بخواهد موتور یا خودروی برقی استفاده کند از سویی قیمت این وسائل بالا است و از سوی دیگر قیمت برق مصرفی به صرفه نیست. پس باید تعرفه برق را به گونهای در نظر گرفت که استفاده از موتور و خودروی برقی به صرفه باشد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در دوره ما ۲۰۰۰ تاکسی هیبریدی وارد چرخه شد؛ اما به دلیل قیمت برق و نبود جایگاه استفاده آنچنانی از آن نشد، اظهارکرد: پس باید سیاستمان را عرضه برق ارزان قیمت بگذاریم.
رئیس کمیسیون حملونقل شورای شهر تهران با اشاره به لزوم ایجاد مزرعههای سولار در بیابان و زمینهای خالی اطراف تهران تصریح کرد: سوال من از شما این است که ماینرها چه مقدار در برق مصرفی تهرانیها اختلال ایجاد میکند و به چه میزان ایجاد مزرعههای سولار در دستور کار قرار دارد این در حالی است که چندی دیگر هوا سرد میشود و استفاده از انرژی افزایش مییابد و به جای مازوت سوزی میخواهند از سولار برای نیروگاهها با مشارکت بخش خصوصی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه پستهای بزرگ برق در شهر تهران وجود دارد که میتوان با استفاده از تکنولوژیهای روز آنها را کوچک کرد و یا به زیر زمین برد، گفت: مثلا در میدان هفت تیر پستهای برق بسیار زیاد است در حالی که اگر اینها به زیر زمین برده شوند یا کوچک شوند و زمین آن رها شود ارزش افزوده بیشتری برای مردم دارد.
انتهای پیام
نظرات