• جمعه / ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400072315935
  • خبرنگار : 50453

به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی؛

نیروهای هلال احمر چگونه بحران را مدیریت می کنند؟/ مردم با خود امدادی آشنا شوند

نیروهای هلال احمر چگونه بحران را مدیریت می کنند؟/ مردم با خود امدادی آشنا شوند

ایسنا/همدان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از آمادگی صد درصدی نیروهای امدادی هلال احمر برای امداد رسانی در وقوع حوادث غیر مترقبه خبر داد و گفت: هم‌وطنان با آموزش فردی، خود امدادی کنند.

حمید عرفی یگانه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجموعه هلال احمر آمادگی آموزش همگانی را برای وقوع حوادث غیر مترقبه داشته تا فرد بتواند قبل از حضور نیروها امدادی به صورت خود درمانی و خود امدادی جان خود را نجات دهد که در این راستا اقداماتی را انجام داده است.

وی گفت: کشور ما جزو  ۱۰ کشور پر حادثه بوده به گونه‌ای که در حوزه زلزله ششمین کشور لرزه خیز و در بحث سیل، چهارمین کشور سیل خیز هستیم، بنابراین نیروهای امدادی ما در مرحله پیشگیری؛ آموزش، پاسخ و بازتوانی بسیار حاذق هستند.

وی با بیان اینکه ۴۳ حادثه غیر مترقبه در کل دنیا به وقوع می پیوندد و در کشور ما ۳۲ مورد از این حودث احتمال وقوع دارد، تصریح کرد: نیروهای امدادی هلال احمر با توجه به انواع احتمالی وقوع این حوادث آموزش‌های لازم را می‌بینند.

عرفی با بیان ینکه زمین‌لرزه، سیل، خشکسالی، فرونشست،آفات محصولات کشاورزی و آتش سوزی از عمده‌ترین بلایای طبیعی هستند که احتمال وقوع در کشور را دارد، یادآور شد: تمامی نیروهای امدادی هلال احمر در بحث آموزش و به صورت مانور برای امداد رسانی در این حوزه‌ها ورود یافته و به صورت تمرین‌های مداوم این مانورها را اجرا می‌کنند تا در صورت وقوع حادثه بتوانند امدادرسانی مطلوبی را داشته باشند.

وی با اشاره به وقوع زلزله در عصر روز ۲۰ مهر ماه ساعت ۱۷ و ۴۱ دقیقه و ۳۸ ثانیه اظهار کرد: تمامی نیروهای امداد و نجات هلال احمر به صورت آماده باش درآمدند و وضعیت زرد بلافاصله در همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند اعلام شد و خوشبختانه تمامی نیروهای امدادی ۱۰۰ درصد آماده بودند.

معاون امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: در مجموع ۱۴ پایگاه امداد و نجات در استان همدان با حضور نیروهای امدادی آموزش دیده داریم که از این تعداد یک پایگاه در کوهستان برای امداد و نجات در کوهستان حضور دارند و به صورت هفتگی آموزش و مانور اجرا می‌شود تا در صورت بروز حادثه بتوانند ضمن حفظ سرعت عمل امداد رسانی انجام دهند.

وی گفت: در بحث بحران به چهار مولفه توجه می‌شود که نیروهای امداد و نجات در مرحله پیشگیری و آموزش ورود می‌یابند و در حالت آرامش این افراد آموزش می‌بینند همچنین در این راستا به عموم جامعه آموزش‌های لازم داده می‌شود تا فرد بتواند به صورت خود امدادی به رفع وضعیت بحران تا زمان حضور نیروهای امدادی ، به خود کمک کند.

عرفی یگانه ادامه داد: در بحث پاسخ که زمان انجام کار با سرعت عمل و با دقت است نیروهای امدادی در محل حادثه حضور می‌یابند و پس از آن آخرین مرحله بازتوانی است که فرد بتواند بعد از حادثه به زندگی عادی خود بازگردد و نیروهای امداد و نجات هلال احمر تمامی این مراحل را با جزئیات آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر به صورت شبانه روزی آمادگی ارائه خدمات به شهروندان و هم وطنان را دارند، گفت: شماره ۱۱۲ شماره ارتباطی مردم و مجموعه هلال احمر در مواقع اضطراری بوده که نیروهای آموزش دیده در محل حادثه حضور خواهند یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha