• پنجشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400072215515
  • خبرنگار : 50204

در ۶ ماهه ابتدایی امسال رقم خورد؛

تحقق ۱۰۷ درصدی بودجه در استان مرکزی

تحقق ۱۰۷ درصدی بودجه در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی از تحقق ۱۰۷ درصدی بودجه استان در ۶ ماهه ابتدایی سال خبر داد.

سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه ۲۲مهر در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات استان مرکزی اظهار کرد: در نیمه اول امسال، بنا بر وظیفه ای که استان در بخش درآمدی داشته، خوشبختانه ۱۰۷ درصد از بودجه پیش بینی شده برای استان تحقق پیدا کرد که بیش از میانگین متوسط کشور در بخش درآمدهای مالیاتی است، میانگین کشور حدود ۱۰۳ درصد بوده است. اینها همه در سایه تعامل و همکاری خوبی است که دیوان محاسبات استان در یک ضلع آن قرار دارد.

وی افزود: شاخص های اقتصادی استان در سال های اخیر هرسال رو به بهبود بوده و استان یکی از استان های نسبتا خوب و موفق بوده که در دوره تحریم ها و برخی رکودهای اقتصادی و کمبود درآمدهای عمومی کشور توانسته به یک موفقیت نسبی در صنعت و تولید و کشاورزی و... دست پیدا کند، بخش های زیادی از درآمدها با کمک بخش خصوصی اخذ می شود و اگر این همکاری نبود قطعا به چنین موفقیتی دست پیدا نمی کردیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: رویکرد دیوان محاسابت کشور رویکرد مثبت و منطقی و برابر با واقعیات بود و هرسال نیز بهتر می شود، صرف نظر از اینکه چه تیمی در دیوان محاسبات باشد رویکرد دیوان هر سال بهتر از سال قبل بوده و شاهد هستیم که در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار تفریق بودجه در ۶ ماه نخست سال ارائه و در مجلس قرائت شود. ارائه تفریغ قبل از تدوین بودجه سال بعد می تواند امتیاز خوبی برای بودجه نویسان و دولت و... باشد. امیدواریم بتوان از نقاط قوت و ضعف بودجه سال قبل برای بودجه سال آینده استفاده کرد.

آقازاده بیان کرد: در استان مرکزی کمترین تخلفات مالی را بین دستگاه های اجرایی داشتیم که این دستاورد برگرفته  از همین تعاملات بین دستگاه های مختلف در استان است که سبب شد به یک آرامش نسبی در مسائل مالی و کارنامه مالی و محاسباتی استان برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha