• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072115089
  • خبرنگار : 71592

مخالفت ائتلاف الوطنیه عراق با نتایج اولیه انتخابات پارلمانی

مخالفت ائتلاف الوطنیه عراق با نتایج اولیه انتخابات پارلمانی

ائتلاف الوطنیه عراق امروز چهارشنبه با نتایج اولیه انتخابات پارلمانی مخالفت کرده و دولت و کمیساریای عالی انتخابات را مسؤول نتایج "تحریف شده" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، این ائتلاف به رهبری ایاد علاوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از برگزاری انتخابات به اصطلاح زودهنگام برای همگان روشن شد که این انتخابات هیچ تفاوتی با انتخابات قبلی ندارد و حتی ممکن است از حیث دستکاری و تقلب که قبل از اعلام نتایج انتخابات به آن اشاره کردیم، بدتر هم باشد.

در این بیانیه آمده است: مخالفت قاطع خود را درباره این نتایج تحریف شده اعلام می‌کنیم که در آن بسیاری از نامزدهایی که از اعتماد مردمی برخوردار بودند از جمله نامزدهای ائتلاف الوطنیه حذف شده‌اند. ما دولت و کمیساریای انتخابات را مسؤول این مساله می‌دانیم و از آنها می‌خواهیم موارد تقلب و دستکاری و نیز طرف‌هایی که در آن دست داشتند، افشا کنند.

این ائتلاف هشدار داد، پافشاری روی نتایج فعلی انتخابات هدف مورد نظر از برگزاری این انتخابات را که اصلاح روند سیاسی است، محقق نمی‌کند و ممکن است کشور را وارد آشوب و پیچیدگی‌های جدیدی بکند که پیامدهای خوبی در پی نخواهد داشت.

کمیساریای انتخابات عراق بامداد امروز پس از شمارش دستی آراء ۸۵۴۷ مرکز، نتایج جدید انتخابات ۲۰۲۱ پارلمانی در عراق را که یکشنبه گذشته برگزار شد، در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد که در آن کاهش و افزایش تعداد آرای احزاب در استان‌های مختلف عراق مشاهده می‌شود.

اما بر اساس نتایج اولیه اعلام شده در روز دوشنبه، "فراکسیون صدر" با ۷۳ کرسی در صدر و پس از آن ائتلاف "پیشرفت" یا تقدم با ۴۱ کرسی، "ائتلاف دولت قانون" با ۳۷ کرسی و "حزب دموکرات کردستان" با ۳۲ کرسی در رتبه‌های بعد قرار داشتند.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق روز سه شنبه اعلام کرد، نتایج منتشر شده در وب‌سایت نهایی نیست و نتایج نهایی پس از شمارش باقی آرا توسط دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha