• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400072114983
  • منبع : نمایندگی همدان

ابطال ۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در ملایر

ابطال ۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در ملایر

ایسنا/همدان رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر از ابطال ۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد خبر داد: از مهر ماه سال ۹۹ تا مهر ۱۴۰۰، ۱۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد و ۸۸۹ گواهینامه انطباق صادراتی در حوزه تحت پوشش شهرستان ملایر شامل ملایر، نهاوند و تویسرکان صادر شده است.

داریوش خالقی  به شعار روز جهانی استاندارد مبنی بر چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر اشاره و اظهار کرد: مهمترین اصل در تضمین بقاء نوع بشر در کره زمین، ایجاد توسعه پایدار به روش های مشخص و تعریف شده است.  توسعه ای که علاوه بر ایجاد امنیت در تامین نیازهای متعدد از جمله غذا ، بهداشت ، اشتغال و .... بتواند تضمین کننده بقاء نسل های آینده باشد.

خالقی ادامه داد: بشر قرن ۲۱ به‌دلیل خطاهای بی شمار گذشته در مسیر توسعه که سبب تضییع و نابودی بسیاری از منابع و محیط زیست شده است، با چالش ها و تهدیدهای متعددی برای نسل حاضر و آیندگان مواجه شده و شاید اصلی ترین راه برون رفت از این بحران، تسریع در حرکت به سوی توسعه پایدار است البته این مهم بدون در اختیار داشتن استانداردهایی با تعاریف و اهداف واحد که نقشه راه مشخصی را پیش روی جهانیان قرار دهد، میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران در راستای ایفای وظایف و اجرای نقش محوری خود، استانداردهای ملی متعدد در زمینه های مختلف  تولیدی ، خدماتی  ، زیست محیطی و ... را به عنوان نقشه راه  اجرای توسعه پایدار تدوین کرده است، گفت: این استانداردها در چشم اندازی مشترک برای جهانی بهتر در انطباق با استاندارد های جهانی ایزو بوده تا در زبانی مشترک با دیگر ملل پیگیر اهداف توسعه پایدار جهانی باشیم.

خالقی مطرح کرد: اداره استاندارد شهرستان ملایر نیز به عنوان زیر مجموعه  اداره کل استاندارد استان همدان در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و با هدف ارتقاء کیفی محصولات و خدمات در حوزه تحت پوشش ،  با نظارت بر اجرای استاندارد ها در زمینه های مختلف فعالیت می کند.

وی به ۱۴۳ واحد تولیدی فعال، ۲۵ واحد غیر فعال و تعطیل و ۱۷۳ پروانه معتبر در شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان اشاره و بیان کرد: از مهر ماه سال ۹۹ تا مهر ۱۴۰۰، ۱۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد و ۸۸۹ گواهینامه انطباق صادراتی در حوزه تحت پوشش شهرستان ملایر شامل ملایر، نهاوند و تویسرکان صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر از ابطال ۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در مدت یاد شده خبر داد و گفت: ۲۲۷ مورد بازدید فنی و نظارتی، صدور ۱۱۵ تاییدیه آسانسور و ۸۴۱ مورد نمونه برداری ادواری از واحدهای تولیدی از جمله اقدامات اداره استاندارد شهرستان ملایر در حوزه تحت پوشش است.

خالقی با اشاره به ۴ مورد اقدامات حقوقی اداره استاندارد ملایر از مهر ماه سال ۹۹ تا مهر ماه ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده عملکرد هزار نازل سوخت و ۲۸۰۰ دستگاه لوازم توزین در واحدهای صنفی (اوزان و ترازوی سبک) بررسی شده است.

وی ۹۱۶۴ مورد بازرسی و ۲۷۱ مورد نمونه برداری طرح طاها را از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان همدان برشمرد و افزود: در مدت یاد شده ۲۴ هزار و ۹۰۲ تن محصول از حوزه تحت پوشش شهرستان ملایر صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر ۸۹۸ مورد نمونه برداری صادراتی از واحدهای تولیدی و ۲۳ مورد تعیین ماهیت صادراتی را از دیگر اقدامات اداره استاندارد شهرستان ملایر طی مدت یاد شده برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha