• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400072114938
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل ورزش وجوانان استان خبر داد:

افزایش ۱۸۰ درصدی سمن‌های حوزه جوانان در لرستان

افزایش ۱۸۰ درصدی سمن‌های حوزه جوانان در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از افزایش چشمگیر و ۱۸۰درصدی سازمان‌های مردم نهاد حوزه ورزش و جوانان استان شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حشمت‌اله امان‌الهی با اشاره به جهش‌های مطلوب در عملکرد دستگاه ورزش وجوانان لرستان در بحث جوانان، اظهار کرد: ورزش و جوانان در همه زمینه‌های مربوط به حوزه جوانان عملکرد مطلوب وچشمگیری داشته است.

 وی از افزایش ۱۸۰ درصدی سمن‌های حوزه جوانان در استان طی شش ماهه نخست ۱۴۰۰خبر داد و افزود: در سال ۹۳  تنها ۱۴سمن ثبت شده وجود داشت واز این حیث در رتبه  ششم کشور قرارداشتیم، اما در سال ۹۹ این تعداد به ۳۲ سمن رسید و در حال حاضر نیز با اقدامات مؤثر صورت گرفته  در حوزه جوانان تعداد سمن‌های ثبت شده ورزش وجوانان استان  را به بیش‌از ۷۰ سمن رسانده‌ایم که رشد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد.

امان‌الهی رشد سازمان‌های مردم نهاد حوزه ورزش وجوانان لرستان را هم از لحاظ کمیت وهم از حیث کیفیت چشمگیر دانست و عنوان کرد: این رشد با هدف توسعه کمی و کیفی سمن‌ها در سطح استان ایجاد شده و در این زمینه بنا به ارزیابی‌های وزارت ورزش وجوانان با دیگر استان‌های کشور دارای اختلاف چشمگیری هستیم به طوریکه حتی لرستان توانسته هدف‌گذاری‌های مدنظر وزارت ورزش و جوانان را با موفقیت محقق کند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان در ادامه به دوره‌های توانمندسازی سمن‌ها اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها  در بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود که برکیفیت سمن‌ها تأثیر چشمگیری گذاشته است.

وی اضافه کرد: اکثر سمن‌های حوزه جوانان لرستان توسط افراد بسیار با تجربه وخلاق که از نخبگان جامعه محسوب می‌شوند  تشکیل شده‌اند که بعضاً در حوزه اختراعات و خلاقیت‌های علمی و صنعتی، ورزشی و ...  موفقیت‌های برجسته‌ای داشته‌اند.

امان‌الهی ادامه داد: این افراد همچنین در سطح استان اقدامات و فعالیت‌های مؤثری در راستای رسالت اصلی خود و بدون هیچگونه چشمداشتی  به جامعه هدف مدنظر سمن‌ها  انجام داده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان  با بیان اینکه فضای آرامی بر ورزش و جوانان استان ازجمله حوزه فعالیت سمن‌ها حکم‌فرماست، بیان کرد: علاوه‌بر رشد چشمگیر تعداد سمن‌ها در استان با اجرای طرح‌هایی مانند منش با همکاری  جهاد دانشگاهی استان توانسته‌ایم در راستای اشتغال‌زایی در بین جوانان استان در حوزه‌های استارتاپی و خلاقیت‌های فن آورانه گام‌های مؤثری برداریم  به طوریکه ۱۰۰ شغل استارتاپ ایجاد و همچنین ۱۵ تیم گروهی فعال در حوزه کسب وکارهای فن‌آورانه در استان وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha