• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400072114896
  • منبع : نمایندگی همدان

وجود یک هکتار باغ پسته پایلوت در اسدآباد

وجود یک هکتار باغ پسته پایلوت در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از وجود یک هکتار باغ پسته پایلوت در منطقه چهاردولی این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان همدان دومین استان مستعد کشور در کشت پسته شناخته شده، این میزان باغ پسته در سال‌جاری در این منطقه به صورت گلدانی کشت شده است.

محمد کرم مرادی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۶۰۰ هکتار باغات بارور گردو بوده که امسال از این میزان اراضی ۴۰۰۰ تُن محصول برداشت شده است.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط آب و هوا و گرما برداشت گردو زودتر از سال های گذشته آغاز شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط کم بازش باغات مناطقی از شهرستان که با چشمه و رودخانه فصلی آبیاری می شده است میزان برداشت محصول به نسبت سال گذشته دارای کاهش بود.

مرادی با اشاره به اینکه میزان برداشت امسال گردو از باغات سطح شهرستان با  سال گذشته تغییری نداشته و برابر است ،خاطر نشان کرد:با توجه به سرشاخه کاری باغات گردو در طی دو سه  سال گذشته در شهرستان و استقبال  باغداران از سرشاخه کاری باغات گردو خود عملکرد هر هکتار از باغ گردو از  ۲.۵تن به میانگین ۳تا ۴تن افزایش دارد و به همین دلیل میزان برداشت محصول از باغات گردوی سطح شهرستان با وجود کم آبی و خشکسالی و شرایط کم بارشی به نسبت سال گذشته تغییری نداشته است.

وی باغات جدید الاحداث گردوی این شهرستان در سال جاری را ۴۰ هکتار برشمرد و یادآور شد اکثر این باغات جدید الاحداث گردو که همو غیر بارور هستند از نوع پیوندی بوده و تا بارور شدن این نهال ها به یک بازه زمانی پنج ساله نیاز خواهد بود.
مرادی پراکنش اکثریت باغات گردوی این شهرستان را محمدیه، خنداب،چنارسفلی ...عنوان کرد و ادامه داد:در اوایل سال جاری ۳۰هکتار از باغات گردوی شهرستان به تعداد ۵۳۰۰ پیوند ک با ارقام زود بازده و دیر گل سرشاخه کاری شدند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha