به گزارش ایسنا به نقل از شاتا، عباس تابش اظهار کرد: جلسات مستمر و پیگیریهای اثر بخش در روند مطلوب طرح استقرار سامانه جامع تجارت نقش مهمی داشته است و چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور از هفته آینده به صورت آزمایشی به عرضه و فروش محصولات خود در سامانه جامع به نمایندگان و عاملینی که کد نقش دریافت کرده اند، اقدام خواهند کرد.
وی افزود: از ۱۷ مهرماه نیز فروش و عرضه محصولات به عاملین و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت نقش داشته باشند منوط میشود.
همچنین به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی مکاتبهای که به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ خواهد شد، از ۱۷ مهرماه عرضه و فروش این محصولات، صرفاً به خریدارانی که دارای کد نقش در سامانه جامع تجارت هستند، انجام خواهد شد و در غیر این صورت عرضه خارج از شبکه و تخلف محسوب خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه زمان شروع پروژه و به تبع آن مبنای گزارش گیری اطلاعات تولید، فروش و موجودی واحدهای تولیدکننده در سامانه از مورخ ۲۰ شهریور انجام میشود، واحدهای تولیدکننده و شرکت های پخش موظف هستند موجودی خود تا مورخ ۲۰ شهریور را احصاء و در قالب سند انبارگردانی کاهشی در بخش اظهار خروج کالا در سامانه ثبت کنند.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیان کرد: در زمینه پوشک، واحدهای تولیدی باید اطلاعات تولید و بویژه فروش خود به تفکیک خریداران را مبتنی بر واحد اندازه گیری اعلامی در سامانه ثبت نمایند و از تاریخ ۱۷ مهرماه کلیه مراجع و دستگاه های متولی مکلفند صرفا بر مبنای اطلاعات مندرج در سامانه در خصوص عملکرد شرکت های مذکور از تامین مواد اولیه تا فروش محصول نهایی و ... اقدام کنند.
به گفته تابش در مرحله بعدی فروش انواع پوشک و پودر شوینده صرفا باید به خریدارانی که دارای کد نقش هستند انجام شود و بر این اساس کلیه عوامل توزیع و عرضه مکلف به اخذ کد نقش و ثبت نام در سامانه خواهد بود.
انتهای پیام
نظرات