• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400071811709
  • خبرنگار : 50214

آزادی ۱۴ محکوم مالی یزد در ماه صفر

آزادی ۱۴ محکوم مالی یزد در ماه صفر

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» در ماه صفر خبر داد.

«غلامعلی دهشیری» ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد، در این رابطه اظهار کرد: تعداد دو مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۲ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان، افزود: از این تعداد آزاد شده، تعداد ۹ مددجو محکوم مالی، تعداد دو مددجو محکوم مهریه، تعداد دو مددجو محکوم دیه حادثه کار و یک مددجو محکوم پرداخت به نفقه بودند.

رئیس کل دادگستری در ادامه اضافه کرد: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۰ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال بود که مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ هشت میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تقدیر از برنامه‌ریزی‌های مناسب ستاد دیه استان در ایام محرم و صفر، تصریح کرد: در سال جاری ستاد دیه استان یزد در ایام محرم و صفر اقدام به برگزاری دو پویش نمود تا در کنار فرهنگ سازی در زمینه جلوگیری از ورود افراد به زندان اقدام به جذب کمک های خیرین نیز کنند که در ایام محرم با اجرای پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» با جذب مبلغ پنج میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال آزادی ۱۳ محکوم و با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» با جذب مبلغ ۸ میلیارد ریال از ناحیه خیرین همراه بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان، رئیس کل دادگستری یزد در پایان گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت می نماید و نیکوکاران و خیرین می توانند کمک های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که بدهکار غیر بزهکارند به حساب های ستاد دیه استان یزد واریز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha