• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400071208512
  • خبرنگار : 50444

رئیس بنیاد مسکن:

تا مجبور نشویم به سمت خرید کانکس نمی‌رویم

تا مجبور نشویم به سمت خرید کانکس نمی‌رویم

ایسنا/خراسان شمالی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا زمانی که مجبور نشویم به سمت خرید کانکس برای مردم نمی رویم.

اکبر نیکزاد، ۱۲ مهرماه، در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: خرید کانکس توسط بنیاد مسکن از محل اعتبار بلاعوض برای مردم انجام می‌شود.
وی افزود: سیاست و نظر ما این است که در دو ماه باقی مانده تا فصل زمستان، انرژی خود را برای اعطای تسهیلات بلاعوض و تکمیلی برای مردم بگذاریم تا واحدهای مسکونی مردم تکمیل و قابل سکونت شود.
وی با اشاره به اینکه در سطح کشور، مردم مسئولیت بازسازی واحدهای خودشان را دارند، ادامه داد: براساس صحبت‌هایی که با مردم زلزله زده کرده‌ایم، آن ها اعلام کردند که رضایتی از تحویل کانکس در ازای پرداخت تسهیلات بلاعوض ندارند.

وی تاکید کرد: نظر مردم بر این بود که تسهیلات بلاعوض به آن ها پرداخت شود تا واحدهای زلزله زده خود را تکمیل کنند.
نیکزاد خاطر نشان کرد: بنده نیز تاکید می‌کنم تا زمانی که مجبور نشویم به سمت خرید کانکس نمی رویم مگر اینکه ببینیم تعداد محدودی از خانه های مردم باقی مانده و چاره‌ای جز خرید کانکس از محل تسهیلات بلاعوض آن ها برای اسکانشان نداریم.
وی گفت: در حال حاضر مردم، استاندار و در رأس آنها رئیس جمهور نگران اسکان مردم زلزله زده تا فرا رسیدن زمستان هستند و این موضوع را رئیس جمهور در سفر به سی سخت اعلام کرد که هر مقدار اعتبار و تسهیلات بلاعوض و تکمیلی نیاز باشد تامین شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر مشکلی با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نداریم.
نیکزاد در پاسخ به پرسشی درباره تسهیلات تکمیلی به مردم، گفت: بر اساس قوانین موجود، امکان اختصاص تسهیلات تکمیلی به مردم اهالی مناطق زلزله زده را داریم که نیازی به تصویب قوانین جدید ندارد.
وی تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور، باقی مانده تسهیلات بلاعوض به مردم به صورت کامل پرداخت می‌شود و سازمان برنامه و بودجه وام های تکمیلی و تسهیلات بلاعوض را طی چند روز آینده پرداخت می کند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: اما برای ساخت و ساز در سنوات آینده درخواست داده‌ایم که مبلغ تسهیلات مسکن روستایی افزایش یابد.
وی به اقدامات انجام شده در خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده در رسیدگی به اهالی مناطق زلزله زده استان بسیار خوب بوده و جای قدردانی دارد.
نیکزاد تأکید کرد: در مناطقی از خراسان شمالی و روستاهایی که پستی و بلندی زیادی داشت، آواربرداری در روستاها حتی به صورت دستی انجام شد تا تلاش ها برای احداث واحدهای تخریبی و اسکان مردم سریعتر انجام شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha