• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400071208258
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل اوقاف استان:

امسال 18 وقف جدید در کرمانشاه ثبت شده/ بزرگترین بدهکاران اوقاف "ادارات دولتی"هستند

امسال 18 وقف جدید در کرمانشاه ثبت شده/ بزرگترین بدهکاران اوقاف "ادارات دولتی"هستند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال 18 وقف جدید در استان ثبت شده است.

حجت الاسلام محمد صالحی امروز(12 مهر) در نشست خبری تشریح برنامه های دهه وقف در استان، با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 50 وقف جدید در استان به ثبت رسید، گفت: امسال تاکنون 18 وقف جدید در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته عقب هستیم.

وی اضافه کرد: خرد شدن مالکیت ها، ورود خیرین به حوزه‌های دیگری مثل کمک به مدرسه سازی و... سبب شده تا آمار وقف های جدید در استان کم باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: گرچه آمار وقف های جدید قابل توجه نیست، با این حال تلاش می کنیم تا با ارائه مشاوره، واقفان جدید را به نیت کردن بر اساس نیازهای روز جامعه سوق دهیم.

صالحی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا واقفان جدید را به نیت کردن با موضوعاتی مثل کمک به اشتغال، ازدواج و وقف کردن در راستای اجرای طرح‌های دانش بنیان که نیازهای روز جامعه هستند، سمت و سو دهیم.

 وی  با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در مورد سنت حسنه وقف در جامعه، گفت: انتظار می رود رسانه‌ها در دهه وقف، خدمات وقف را اطلاع رسانی کرده و از این طریق مردم را به وقف کردن ترغیب کنند.

صالحی در ادامه با بیان اینکه املاک موقوفه ای همگی در اجاره مردم هستند، گفت: میزان اجاره موقوفات خیلی کم و در حد اجاره زمین است، لذا انتظار می‌رود مستاجران موقوفات برای پرداخت اجاره بهای موقوفات اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بزرگترین بدهکاران اوقاف، ادارات و دستگاه‌های دولتی هستند که عمدتا اجاره خود را هم به موقع پرداخت نمی کنند و همین مسئله موجب می شود در راستای عمل به نیات واقفین با مشکل مواجه باشیم.

صالحی سپس اشاره‌ای هم به باغات گردوی وقفی منطقه اورامانات داشت و گفت: این باغات 3700 اصله درخت گردو دارند که بنا داریم امسال در دیگر اراضی موقوفه ای منطقه هم درخت گردو کاشته و میزان درختان گردو را دو برابر کنیم تا از این طریق درآمد موقوفات را بالا ببریم.

صالحی اضافه کرد: همچنین بنا داریم یک گلخانه پنج هکتاری را در اراضی موقوفه ای استان احداث کنیم که میزان درآمدهای موقوفات را بالا ببریم.

صالحی در ادامه  با اشاره به ورود خوب اوقاف در حوزه خدمات‌ رسانی به نیازمندان در روزگار کرونا، گفت: اوقاف استان از ابتدای شیوع بیماری برای خدمت رسانی به نیازمندان پای کار بوده و اگر بگویم در این مدت یک روز نبوده که توزیع بسته های معیشتی را نداشته باشیم، اغراق نکرده ام.

صالحی با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون 15 هزار و 150 بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا درسطح استان توزیع شده، گفت: در این مدت همچنین 7600بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای استان توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع 5130 بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند استان از مهر ماه سال گذشته تاکنون، گفت: بخشی از بسته های لوازم التحریر مهر سال گذشته و بخشی هم مهر ماه امسال بین نیازمندان توزیع شده است. شب عید گذشته هم از محل نیات واقفین استان 2700 جفت کفش برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان تهیه کردیم.

 وی سپس با بیان اینکه نگذاشتیم برنامه های دینی در روزگار کرونا معطل شود، گفت: تلاش کرده‌ایم تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برنامه های دینی تعطیل نشوند و فضای قرآنی جامعه حفظ شود.

 برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان در روز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اختصاص سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در استان به موضوع وقف، افتتاح بازارچه شمیم خدمت در یکی از بقاع متبرکه، افتتاح کتابخانه تخصصی وقف و برگزاری همایش تجلیل از واقفان از جمله برنامه های در نظر گرفته در دهه وقف در استان کرمانشاه است که صالحی از آنها یاد کرد.


 انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha