• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400071107300
  • خبرنگار : 50165

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

امیدآفرینی در جامعه توطئه‌ دشمنان را از بین می‌برد

امیدآفرینی در جامعه توطئه‌ دشمنان را از بین می‌برد

ایسنا/زنجان جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امیدآفرینی در جامعه می‌تواند توطئه‌های دشمن را از بین برده و جامعه را از یاس و ناامیدی نجات دهد.

حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر شامگاه دیروز (۱۰ مهرماه)، در نشست بصیرتی با اساتید دانشگاه‌های زنجان با اشاره به شریعت و شرایط خاص آن، اظهار کرد: در هر زمان و با توجه به نیاز جامعه، گاهی نوع اداره‌ زندگی انسان‌ها متفاوت شده که به آن نیز شریعه گفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دین یک دانش است، افزود: انسان از زمان ورود به مدرسه و تا دریافت بالاترین رتبه علمی در این دوره در حال آموختن یک موضوع است که آن هم دانش است. از طرفی شریعت منشور زندگی اداره انسان‌ها بوده و پیامبر اکرم (ص) کامل‌ترین منشور زندگی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.

این مسئول ادامه داد: دومین موضوعی که برای استمرار، استقرار و حاکمیت جبهه حق و الهی نیاز است، اول بحث رهبری الهی و دوم بحث شریعت منشور اداره زندگی است. منشور اداره زندگی در شریعت نبوی استمراری و در نبوت خاتمیت است. پروردگار متعال برای اداره کردن جامعه و انسان مهندسی الهی کرده و برای هدایت انسان فردی از جنس خود انسان، کسی که بهتر و بیشتر می‌داند و اهل گمراهی نیست، انتخاب کرد.

طیبی‌فر با اشاره به سلسله حضور معصومان در جامعه، تصریح کرد: از ورود اولین معصوم حضرت آدم تا آخرین معصوم همه برای اداره منشور زندگی و هدایت انسان‌ها به اذن خداوند متعال ظهور کرده و به تبیین دین پرداخته‌اند. در رابطه با رجعت نیز باید توجه داشت که زنده شدن گروهی از مردگان و بازگشت آنان به دنیا در دوران ظهور حضرت مهدی (عج) است و رجعت از اعتقادات شیعه بوده که عالمان شیعه رجعت را هم‌زمان با ظهور حضرت مهدی (عج) می‌دانند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به معیار توصیفی و مصداقی، یادآور شد: این دو موضوع از معیارهای معصومان برای هدایت انسان است. حضرت مهدی (عج) پس از غیبت خود چهار نفر از نواب خاص‌شان را به عنوان وکیل قرار داده و فرمودند: «حجت است بر شما که پس از من از آن‌ها اطاعت کنید»، باید توجه کنید منشور اداره زندگی در زمان غیبت با ولی‌فقیه است.

این مسئول با بیان اینکه موضوع سوم در دین و شریعت، مخاطب است، تاکید کرد: مخاطب دین و شریعت انسان است و با اراده خود رهبر انتخاب می‌کند و شریعت را به‌ عنوان منشور زندگی می‌پذیرد. انسان برای حرکت و گمراه نشدن نیاز به اطاعت و استقامت دارد و زمانی که انسان دین و ولی‌فقیه را می‌پذیرد، موظف به رعایت الزامات و اطاعت و نیز استقامت و ولایت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه گاهی افراد پس از ورود به اسلام الزامات را نمی‌پذیرند، عنوان کرد: کسانی که وارد دین اسلام می‌شوند باید الزامات و بایدها و نبایدهای آن را قبول کنند و تحت اطاعت منشور زندگی باشند.

طیبی‌فر با اشاره به اینکه اکنون سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن موجب یاس و ناامیدی برخی افراد در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: امیدآفرینی در جامعه می‌تواند توطئه‌های دشمن را از بین برده و جامعه را از یاس و ناامیدی نجات دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha