به گزارش ایسنا، این کتاب که در حوزه روزنامهنگاری و به قلم معاون آموزشی پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) است در ۲۴۲ صفحه و قطع رقعی با قیمت ۷۲ هزار تومان از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی راهی بازار کتاب شده است.
در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: «ژورنالیست»، با نگاهی هستیشناسانه، انسانی است بهرهمند از یک «ذهن سوژهپرداز» و چنین انسانی به همراه ویژگیهایی که در حقیقت شالوده اصیل انسانبودن است، «خودآگاهی خلاقانه انسان سوژهپرداز» را در تحریریه یک رسانه برای تولید محتوای موثر و مسئولانه و شکلدهی به ذهنیت جمعی دنیایی که در آن زندگی میکنیم، بهکار میگیرد.
خشندیش در این کتاب با بهرهگیری همزمان از دانش ارتباطات اجتماعی، روانشناسی و بیش از دو دهه تجربه حرفهای خود، به تشریح چگونگی کارکرد ذهن سوژهپرداز یک روزنامهنگار در فرآیند تولید محتوا میپردازد؛ آنچه از دیدگاه او، دستکم در سنت آموزش روزنامهنگاری در ایران چندان به آن پرداخته نشده است. این کتاب در واقع گامی است برای ساماندهی دانستهها و دریافتهای علمی و تجربی در توصیف نحوه اندیشیدن به عنوان یک ژورنالیست.
نویسنده معتقد است شالوده روزنامهنگار موفق، نه تنها در کلاسهای خبرنویسی، مصاحبه و گزارش و... بلکه در نحوه زندگی او به عنوان یک «انسان سوژهپرداز» شکل میگیرد.
علاقهمندان برای خرید این کتاب میتوانند به نشانی https://16book.ir/Shop/BookDetail/13021 مراجعه کنند. این کتاب همچنین از طریق فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و چهارراه ولیعصر (عج)، کتابفروشی شانزده و سایر فروشگاههای این سازمان در دسترس قرار دارد.
هومن خشندیش که از زمان تاسیس ایسنا در این خبرگزاری حضور داشته کتاب «ذهن سوژهپرداز» را به «همراهان سالهای دور و نزدیک در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)» تقدیم کرده است.
انتهای پیام
نظرات