• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400070805304
  • خبرنگار : 50356

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

۵۵ درصد تخلفات اقتصادی خراسان رضوی در شهریور ۱۴۰۰ گرانفروشی بوده است

۵۵ درصد تخلفات اقتصادی خراسان رضوی در شهریور ۱۴۰۰ گرانفروشی بوده است

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد: بیش از ۱۹۰۰ شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظرین افتخاری در شهریور ماه ۱۴۰۰ دریافت و رسیدگی شده است که مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۵ درصد تخلفات اقتصادی خراسان رضوی در شهریور ۱۴۰۰ مربوط به گرانفروشی بوده است.

بخشعلی بیاتی قله زو اظهار کرد: دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است و در شهریور ماه سال جاری ۱۹۶۱ گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری و ناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است.

وی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۵ درصد، عدم درج قیمت با ۱۸ درصد و کم فروشی با ۹ درصد بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است. موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه و تره بار و در بخش خدمات مربوط به رستوران‌ها، تعمیرات خودرو و خدمات مشاورین املاک بوده است .

بیاتی ادامه داد: بازرسان پس در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۶۶۸ واحد متخلف شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۷۳ میلیارد تنظیم که جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، وی تصریح کرد: جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است، قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده که در همین راستا ۳۸ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۲.۵ میلیارد ریال در شهریور ۱۴۰۰ به آنان مسترد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha