• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400070301206
  • خبرنگار : 50163

سایت تخصصی کفش هیدج و راهی که هموار نمی‌شود

سایت تخصصی کفش هیدج و راهی که هموار نمی‌شود

ایسنا/زنجان مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج گفت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان کفش هیدج، مسیر خاکی و ناهموار سایت تخصصی کفاشان است.

علی‌اکبر ملک‌محمدی صبح امروز (سوم مهرماه) در جلسه شورای راهبردی خوشه کفش هیدج، با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان کفش در این شهر با آن مواجه هستند، مشکل کمبود جا است، اظهار کرد: دو هکتار زمین برای ساخت سایت تخصصی کفاشان در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است که برای حل مشکل کمبود جا اگر سه هکتاری که متصل به این سایت است، در اختیار کفاشان قرار گیرد، بسیاری از واحدها در این مکان تجمیع می‌شود.

وی با اشاره به روند اجرای ساخت سایت کارگاهی تخصصی کفش هیدج، عنوان کرد: این سایت کارگاهی که در دو هکتار زمین احداث شده، بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۰ سوله به مساحت ۱۵۰ متر در این سایت نصب شده است که با تکمیل آن افراد بیشتری به زنجیره تولید در کفش هیدج خواهند پیوست.

این مسئول با اشاره به نقش تاثیرگذار رونق صنعت کفش هیدج در شهرها و روستاهای همجوار، تصریح کرد: به برکت رونق صنعت تولید کفش در هیدج، علاوه بر اینکه این شهر فاقد بیکار است، روستاها و شهرهای هم‌جوار نیز از وجود این صنعت بهره‌مند شده و بیکاری را به حداقل رسانده‌اند و نکته حائز اهمیت این است که این صنعت زمینه اشتغال بسیاری از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را نیز فراهم کرده است.

وی با یادآوری اینکه برای رونق بیش از پیش تولید کفش در هیدج و تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید و پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، نیازمند حمایت مسئولان هستیم، تاکید کرد: حمایت‌های مالی که دولت از  تولیدکنندگان به عمل می‌آورد، از طریق خوشه امکان‌پذیر است؛ بنابراین هر چقدر خوشه تقویت شود، به طور حتم در حل مشکلات تولیدکنندگان موفق خواهد بود.

مدیرعامل تعاون تلاشگران کفش هیدج با بیان اینکه این تعاونی یکی از تعاونی‌های موفق در استان است، به طوری که چند سالی است به صورت مداوم به عنوان تعاونی برتر استان شناخته می‌شود، متذکر شد: تعاونی در واقع واسطه بین مسئولان و تولیدکنندگان است که عضویت تولیدکنندگان در این تعاونی موجب تسریع در روند حل مشکلات می‌شود.

وی با یادآوری اینکه برنامه‌هایی برای شش ماهه دوم سال در نظر گرفته شده است که اگر کرونا اجازه دهد، این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برپایی نمایشگاه تولیدات کفش است؛ نمایشگاهی که در سال اولی که اجرا شد، نقش موثری در بازاریابی برای تولیدکنندگان داشت.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه از دیگر مشکلات تولیدکنندگان کفش هیدج می‌توان به تامین اعتبار  سایت تخصصی کفاشان هیدج برای ادامه برق‌رسانی و افزایش تراکم ساخت سوله‌های سایت از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد اشاره کرد، افزود: عمده‌ترین مشکل سایت تخصصی کفاشان بهسازی معابر است؛ به طوری که راه دسترسی به این سایت بعد از گذشت چند سال از فعالیت آن هنوز هم خاکی است که این امر به هیچ وجه برازنده یک سایت تخصصی نیست.

ملک‌محمدی با یادآوری اینکه حل مشکل سرمایه در گردش از دیگر مشکلات تولیدکنندگان کفش در هیدج است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کرونا فعالیت بسیاری از کفاشان را متزلزل کرده و بازار فروش محصولات اغلب با مشکل مواجه شده است، بانک‌ها باید در تسهیلاتی که به کفاشان ارائه می‌دهند، دوره تنفس را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha