به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بهنشر، حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ما را میسازد، اظهار کرد: رشادتهای جوانان و مردم کشورمان در این هشت سال بسیار زیاد است، در همین راستا بسیاری از هنرمندان و نویسندگان تلاش کردهاند تا با آثار سینمایی و همچنین کتابهای داستانمحور و یا تاریخ شفاهی این فداکاریها را نقل کنند. انتشارات بهنشر نیز در راستای اهداف و رسالتهایی که بر عهده دارد در تمام ردههای سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال آثاری در زمینه دفاع مقدس تولید کرده است، با توجه به زبان شیوا، روان و جذابی که این کتابها دارند علاوه بر جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار نیز بودهاند.
او با اشاره به این که انتشارات بهنشر تاکنون ۶۰ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس منتشر کرده است، گفت: از میان این آثار، ۴۵ عنوان مربوط به حوزه کودک و نوجوان و ۱۵ اثر در قالب داستان و رمان بزرگسال منتشر شده که در جشنوارههای مختلف از جمله پاسداران اهل قلم، کتاب سال بانوان، ایثار و شهادت و ... حائز رتبههای برتر شدهاند.
تولید و انتشار ۹ عنوان کتاب گویا
مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی افزود: همچنین با همکاری مؤسسه رسانههای صوتی و تصویری آستان قدس رضوی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۹ عنوان کتاب صوتی در بهنشر تولید شده است که کتابهای «پیرمرد و حوری» و «سنگر علافها»، به نویسندگی اکبر صحرایی از نویسندگان برجسته حوزه داستان دفاع مقدس و کتاب «تا ابد با تو میمانم» از مریم عرفانیان به ترتیب با گویندگی سینا خدادادی، مصطفی جلالی و سمانه هادی از جمله این آثار است.
سعیدی با اشاره به انتشار کتابهای صوتی مجموعه «روزهای جنگ» اظهار کرد: «آب و زنجیر»، «روشنای خاموش»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «مرد قورباغهای»، «پل جغاتو» و «آرزوی چهارم» از جمله آثار بهنشر با موضوع جنگ و دفاع مقدس است که ویژه کودکان و نوجوانان به نویسندگی حسین قربانزاده خیاوی، علیاکبر والایی، فاطمه فروتن اصفهانی، فرخنده حقشنو، مجید مجبوبی و اکبر صحرایی نوشته شده است.
او ادامه داد: این آثار با گویندگی محمد جهانپا، محمد سخایی مهر، سارا رفوگران، مهناز آسوده، سیداحمد هاشمآبادی و صادق سفیدباغی روانه بازار کتاب شدهاند.
مدیرعامل انتشارات بهنشر با تاکید بر این که به خاطر تغییر سبک زندگی مردم به دلیل شیوع کرونا تلاش کردیم تا با بهرهگیری از نشر الکترونیک، آثار فاخری در این زمینه تولید و منتشر کنیم، اظهار کرد: علاقهمندان میتوانند برای دریافت نسخه فیزیکی این آثار (CD) به فروشگاه اینترنتی بهنشر به آدرس www.behnashr.com مراجعه و نسخه الکترونیکی این آثار را از اپلیکیشنهای فیدبو و طاقچه دانلود کنند.
دو عنوان کتاب جدید
سعیدی همچنین از انتشار دو عنوان کتاب «نوشانوش» و «رنجهور» با محوریت دفاع مقدس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: این آثار به قلم محمد محمودی نورآبادی از نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس نوشته شده که تاکنون ۱۸ مقام در جشنوارههای ملی از جمله کتاب سال دفاع مقدس، داستان انقلاب، کتاب سال رضوی، حبیب غنیپور و ... را کسب کرده است.
او در ارتباط با موضوع داستان کتاب «نوشانوش» گفت: این کتاب روایتکننده خاطرات جنگ در دو جبهه ایران و عراق است و دغدغهها، آداب و رسوم، خاستگاههای فکری، ذهنی، قلبی و عقیدتی دو رزمنده ایرانی و عراقی به نامهای شهید علی شیر شفیعی و رشیدالتکریتی را به تصویر میکشد و نگاهشان به عشق و زندگی، انسانیت و جنگ را نشان میدهد.
سعیدی با اشاره به این که در رمان «رنجهور»، قصه از محیط بکر عشایری در دامنههای قلهای به نام رنج در فارس شروع میشود، بیان کرد: داستان رُنج از این قراراست که سالها پیش قتلی در ایل رخ میدهد و طبق قانون «خون بس» که تا پیروزی انقلاب اسلامی هم رواج داشت، دختری از خانواده قاتل به عقد خانواده مقتول درمیآید، بعد از گذشت مدتی پسر مقتول برای گرفتن انتقام از قاتل پدرش راهی جبهه و جنگ میشود و نزاعهایی بین این دو نفر در منطقه هور صورت میگیرد که بسیار جذاب و خواندنی است.
ارائه تخفیف ویژه برای کتابهای با محوریت دفاع مقدس
مدیرعامل انتشارات بهنشر با بیان این که هفته دفاع مقدس به عنوان پرفرازترین بخش از تقویم سالیانه باید پرافتخار گرامی داشته شود، اظهار کرد: در همین راستا برنامهها و اقداماتی در فروشگاههای بهنشر اجرایی میشود؛ از جمله این اقدامات چیدمان ویترینها با عناوین دفاع مقدس، کتب سردار سلیمانی و کتب شهدا است.
سعیدی با اشاره به این که آمادهسازی فضا و قفسه و میز مناسب با این ایام در فروشگاهها انجام میشود، گفت: جهت فضاسازی و القاء حس همراه بودن مجموعه با هفته دفاع مقدس، فایلهای صوتی مناسب با این ایام در فروشگاهها پخش میشود، همچنین در جهت زیباسازی و تزیین فروشگاه اقدامات لازم انجام و پک ویژه شهدا و مجموعه کتب مناسبتی جهت مشتریان، سازمانها و نهادها تهیه میشود.
او خاطرنشان کرد: به سبب استقبال بیشتر و افزایش انگیزه خرید مراجعین، بر روی تمام عناوین خاص و مرتبط تخفیف اعمال میشود و بن خرید در حد مقدور بین مخاطبین وفادار و زائران توزیع میشود.
انتهای پیام
نظرات