• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400062820494
  • خبرنگار : 71592

در سالروز امضای توافقنامه‌های "ابراهیم"

درخواست حماس برای مقابله با پروژه‌های نابودی مساله فلسطین

درخواست حماس برای مقابله با پروژه‌های نابودی مساله فلسطین

جنبش حماس در نخستین سالروز امضای توافقنامه عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، خواستار اتخاذ استراتژی ملی فلسطینی -منطقه‌ای کارامد برای مقابله با پروژه‌های نابودی مساله فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با تبلیغات زیاد در نخستین سالروز امضای توافقنامه‌های شوم "ابراهیم" با رژیم‌های سرکش به فریب و خاموش کردن آگاهی مردم ادامه می‌دهند. توافقنامه‌هایی که نوعی دیگر از طرح معامله قرن آمریکا هستند و هدف از آنها نهادینه کردن هژمونی نظامی، سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی بر منطقه، غارت ثروت‌های آن و به حاشیه رانده مساله فلسطین است.

در این بیانیه آمده است: هدف از این توافقنامه‌ها این است که رژیم صهیونیستی با اجرای عملیات گسترده یهودی سازی و شهرک سازی، تشدید جنایت‌ها و نقض‌ها در حق اسیران فلسطینی و مردم قدس و مسجدالاقصی، ملت فلسطین را از محیط عربی اسلامی جدا کرده و زمینه را برای منزوی کردن این ملت و یورش بردن به آن فراهم کند تا طرح الحاق را اجرایی، مردم را از مناطق خود خارج کرده و نیز برای حذف حق بازگشت آوارگان تلاش و محاصره ظالمانه غزه و درگیری نظامی در این منطقه را تشدید کند.

حماس نسبت به خطر این توافقنامه‌ها و تبعات آن بر مساله فلسطین، منطقه عربی و اسلامی و امنیت ملی آن هشدار داد.

این جنبش اعلام کرد، حماس از همه کسانی که با این توافقنامه های شوم همسو و همراه هستند می‌خواهد برای اصلاح این روند سیاسی غلط شتاب کنند و با آرمان‌های ملت های منطقه که هرگونه روند و اشکال همزیستی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنند، همراه شوند و از این توافقنامه‌های شرم آور و از هر نوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بکشند. حماس همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهد نقش ملی خود را برای دفاع از فلسطین و جایگاه آن به عنوان مساله اصلی و مرکزی در میان امت پس بگیرد.

حماس در این بیانیه برای مقابله با تمامی طرح‌ها و در راس آنها توافقنامه های ابراهیم و طرح معامله قرن که به دنبال نابودی مساله فلسطین هستند، خواستار اتخاذ استراتژی ملی فلسطینی منطقه ای کارامد شد و افزود، این کار مستلزم این است که مساله فلسطین در جهان عرب و اسلام جایگاه خود را دوباره به دست آورد و تمامی دوستداران و حامیان ملت فلسطین برای مقابله و ناکام گذاشتن این خطر بسیج شوند.

در همین راستا، جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، نخستین سالروز توافقنامه های ابراهیمی صفحه ای سیاه در تاریخ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است زیرا اتحاد عربی را برهم زد، خنجری بر پشت ملت فلسطین، مساله و حقوق ملی آن و صدور مجوز بی گناهی برای رژیم صهیونیستی، اقدامات متجاوزانه آن، غصب سرزمین فلسطین و اشغال آن و یهودی سازی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha