• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400062115652
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

افزایش ۵۵ درصدی نسخه نویسی الکترونیک در خراسان شمالی

افزایش ۵۵ درصدی نسخه نویسی الکترونیک در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشکان و مراکز پاراکلینیکی طرف قرارداد بیمه سلامت بیش از ۵۵ درصد افزایش یافت.

دکتر محسن رعنایی در جلسه شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیک در استان تا پایان فروردین ماه امسال ۵.۵ درصد بود اما اکنون به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

وی افزود: الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت از اهداف سازمان بوده و یکی از اقدامات انجام شده تبادل اسناد بین پزشکان و مراکز طرف قرارداد به صورت الکترونیک با سازمان بیمه سلامت بود که از سال گذشته در اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی اجرایی شد.

وی به روند حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در استان اشاره کرد و ادامه داد: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در سازمان آغاز شد تا دفاتر بیمه درمانی و کاربرد دفترچه به طور تدریجی حذف شود.

وی گفت: با حذف دفترچه بیمه خللی در ارائه خدمت به بیمه شدگان ایجاد نخواهد شد، به سمتی حرکت کرده‌ایم که زیرساخت‌ها تکمیل و کاغذ از مطب بیماران نیز حذف شود.

رعنایی افزود: همزمان، کاهش کاربرد دفترچه هم در حال شکل گرفتن است و از سال گذشته حذف تدریجی دفترچه‌ها آغاز شد که نخستین گام، حذف دفترچه بیمه سلامت همگانی است.

 تمدید اعتبار

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی همچنین به فرآیند تمدید دفترچه‌های درمانی به ویژه افراد دارای دفترچه سلامت همگانی و بیمه روستایی اشاره کرد و گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت ایرانیان به آدرس http://bimehsalamatiranian.ir اقدام به تمدید اعتبار درمانی خود کنند.

وی با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش این اداره کل در استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۶۹۹ هزار نفر از مردم خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و از خدمات درمانی آن بهره می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha