• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403063019498
  • خبرنگار : 50046

امام جمعه بجنورد:

انقلابی بودن، فرهنگی که در دوران دفاع مقدس صادر شد

انقلابی بودن، فرهنگی که در دوران دفاع مقدس صادر شد

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: انقلابی بودن فرهنگی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، فداکاری مردم و ایستادگی در مقابل استکبار در همه دنیا زبانزد شد. در آن زمان همه ابرقدرت ها از عراق حمایت کردند برخی سلاح دادند، برخی پول و ... و بسیاری از مردم ایران در آن زمان شهید، مجروح و اسیر شدند اما استقامت کردند و سبب شد تا روحیه خودباوری از آن زمان، هم اکنون در ملت ایجاد شود و رشد کنیم و تبدیل به ابرقدرت شویم.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس، فرهنگ حمایت از مظلوم و انقلابی بودن صادر شد. امروز همان عراقی که در آن زمان وارد جنگ با کشور ما شد اکنون در کنار ما است و حشدالشعبی در عراق تشکیل و آن ها پایگاه های آمریکایی را در کشور خود می زنند.

نوری ادامه داد: در جنگ تحمیلی موفق شدیم تا ابهت نظام استکباری را بشکانیم و هم اکنون مردم دنیا از استکبار ترسی ندارند و آموزش و پرورش باید برای نسل جوان که آن دوران را ندیده اند برنامه ریزی کنند و فرهنگ دفاع مقدس را تبیین کنند.

وی به هفته وحدت نیز اشاره و بیان کرد: جشن های این هفته باید پرشورتر برگزار شود، شیعه و سنی مشترکات خیلی زیادی دارند بنابراین باید وحدت خود را در مقابل دشمن حفظ کنیم.دشمن به دنبال به جان هم انداختن مسلمان‌هاست، بنابراین باید وحدت داشته باشیم تا نتوانند مسلمان ها را تحقیر کنند و به آن ها زور بگویند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در آستانه شروع سال تحصیلی جدید هستیم، تاکید کرد:  دانش آموزان امانت هایی هستند که به معلم ها سپرده می شوند، خانواده ها به معلم ها اعتماد می کنند و فرزندان خود را به آن ها می سپارند، بنابراین باید معلم ها خوب امانت داری کنند و در آینده بهترین انسان ها را تحویل جامعه بدهند. معلم ها نسل آینده ساز کشور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha