• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400062115205
  • خبرنگار : 50448

مدیر انجمن سینمای جوان استان بوشهر خبر داد:

اکران آنلاین و رایگان ۲۰ فیلم‌ کوتاه در بوشهر

اکران آنلاین و رایگان ۲۰ فیلم‌ کوتاه در بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیر انجمن سینمای جوان استان بوشهر گفت: به مناسبت روز سینما ۲۰ فیلم‌ منتخب این انجمن به صورت آنلاین و رایگان نمایش گذاشته می‌شود.

عبدالرحمن برزگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افتتاح موزه فیلم و عکس استان بوشهردر مجتمع فرهنگی، اظهار کرد: همزمان با روز سینما از ۲۱ تا ۲۴ شهریور هر روز ۴ فیلم نگاتیو و ویدیوی مربوط به سال‌های ۶۰ تا ۸۰ با کارگردانی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان بوشهر به صورت آنلاین و رایگان نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: کارگردانی این فیلم ها را حسین دهقانی، علی غلامی، عبدالحسین کرم‌زاده، فرنگیس عادلی، علیرضا دیری، رسول جمالی، جواد رمضانی، شهباز عباسی، بهمن حیدری، سیدرضا صافی، داریوش غریب‌زاده، حمید موذنی، حسین روشنکار، کریم فائقیان، داریوش غذبانی و عبدالرضا بی‌گناه برعهده داشته‌اند.

مدیر انجمن سینمای جوان استان بوشهر تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند برای تماشای این فیلم به آدرس www.midi.ir مراجعه کنند.

برزگر بیان کرد: امسال ۱۰۰ فیلم نگاتیو انجمن سینمای جوان بوشهر به دیجیتال تبدیل شده‌اند تا در فواصل مختلف تا پایان سال به نمایش گذاشته شوند که از امروز ۲۰ فیلم به مناسبت روز سینما به صورت آنلاین اکران خواهد شد.

وی عنوان کرد: کرونا همه را تحت تاثیر قرار داده است اما انجمن سینمای جوان تلاش کرد با شرایط موجود خود را وفق دهد. در بخش آموزش امسال دوره‌های پنج ماهه فیلمسازی تعاملی را آنلاین شروع کردیم و همچنان ادامه دارد.

مدیر انجمن سینمای جوان استان بوشهر خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا امسال به همت ۱۲۰ نفر از هنرمندان سینما جوان استان هشت فیلم تولید کرده که هفت فیلم موفق به راهیابی به جشنواره‌های مختلف شده است.

برزگر اظهار کرد: انجمن سینمای جوان بوشهر در جشنواره‌های نیویورک، هندوستان و اتریش موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است به تازگی فیلم گوش ماهی و جشن کوچک پری برنده جشنواره هندوستان شده‌اند.

وی یادآور شد: رویکرد انجمن سینمای جوانان آموزش و تولید فیلم است و گسترده ترین سیستم آموزشی کشوررا با ۶۰ مرکز در کل کشور دارد،  در بوشهر نیز چهار نمایندگی انجمن سینمای جوان وجود دارد که همه این‌ها مامن بزرگ فرهنگی در حوزه سینما و عکس است انجمن سینمای جوان با داشتن اساتید مجرب و زیرساخت‌های لازم بار بزرگی از فعالیت‌های فرهنگی را بر دوش می‌کشد.

مدیر انجمن سینمای جوان استان بوشهر بیان کرد: این انجمن سینمای از طریق ارائه تجهیزات و پرداخت‌های مالی به علاقمندان حوزه سینما کمک می‌کند. حمایت‌های مالی به این شکل است که هنرمندان فیلمنامه‌های خود را در یک پلتفرم وارد می‌کنند، در هیئت پیچینگ که متشکل از پنج نفر از فیلمسازان قدیمی و صاحب نام استان است فیلمنامه خود را پرزنت و از حمایت‌های مالی بهره‌مند می‌شوند.

برزگر تصریح کرد:سال ۹۸، ۱۲ فیلم و سال ۹۹ هشت فیلم از حمایت‌های مالی ۵۰ میلیون تومانی انجمن سینمای جوان استان بوشهر بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از پروژه سینما روباز انجمن سینمای جوان استان بوشهر نیز انجام شده است و امیدواریم تا بهمن سینما روباز که در محوطه این انجمن قرار دارد را افتتاح کنیم.

مدیر انجمن سینمای جوان استان بوشهر یادآور شد: استودیو صدای بخشو از پارسال تا کنون ۵۶۰ دقیقه فعالیت صوتی تصویری داشته است این استودیو عملکرد موفقی در تولید محتوای مختلف همچون پادکست، داستان‌های صوتی، معرفی کتاب، مستندهای پرتره و ... داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha