• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۴:۳۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400061913785
  • خبرنگار : 50399

تاسیس بیمارستان تنفسی در قم اقدامی فوق جهادی از ارتش بود

تاسیس بیمارستان تنفسی در قم اقدامی فوق جهادی از ارتش بود

ایسنا/قم استاندار قم گفت: تاسیس این بینارستان اقدامی فوق جهادی ارتش بود که به ظرفیت‌های درمانی استان افزوده شد.

بهرام سرمست استاندار استان قم در افتتاحیه بیمارستان تخصصی ارتش گفت: من باید تشکر کنم از سرلشکر باقری، امیر موسوی، امیر حیدری، امیر جلالی نسب، سرهنگ رحمانی و همه عوامل تحت امر که از ابتدای شیوع این بیماری عالم گیر، از ۳۰ بهمن ۹۸، قریب به ۱۹ ماه است در کنار ما بوده‌اند. از همان اول دست یاری به سمت نیروهای مسلح دراز کردیم و فداکاری و همت تمام رده‌های نیروهای مسلح از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی بهره‌ها بردیم.

وی افزود: علاوه بر ستاد بحران، مراجع، بزرگان، خیرین و نیروهای داوطلب جهادی که کنار ما بودند نیروهای مسلح هم هر جا نیاز بوده ما را یاری کردند. از همان ابتدا که درخواست بیمارستان صحرایی کردیم ارتش در منطقه پردیسان مستقر شد. البته وخامت اوضاع به حدی نرسید که از آن امکانات استفاده کنیم ولی قوت قلبی برای همه عزیران کادر درمان بود که ما اقدامات احتیاطی و پیش‌گیرانه را داشتیم. همچنین نیروهای مسلح در ضد غفونی کردن معابر و امکان یاری‌گرمان بودند و در ورودی شهر مستقر شدند.
سرمست تاکید کرد: در موج پنجم بیماری احساس ‌کردیم که دامنه‌ی بیماری و تعداد بستری‌ها بیشتر از ظرفیت بیمارستان‌های استان باشد. درخواست مکتوبی برای امیر سرلشکر باقری ارسال شد و نهایتا با دستورات ایشان و سلسله مراتب فرماندهی، کمتر از ۲۴ ساعت نیروهای ارتش در این بیمارستان مستقر شدند و در کمتر از ۸ روز با اقدامی فوق جهادی این بیمارستان تنفسی که از نمونه‌های مشابه دیگر استان‌ها پیشرفته‌تر است، احداث‌ شد.
وی با تشکر از همراهی مردم در رعایت پروتکل‌ها گفت: در این دوران سعی کردیم از تهدید فرصت بسازیم و ساخت بیمارستان‌های در دست احداث سرعت بخشیده شد. بیمارستان امیرالمونین با ۱۲۱ تخت و بیمارستان مادر با ۲۱۸ تخت به مرحله بهره‌برداری رسید ولی این اقدام با توجه به موقعیت و کمیت کار یک اقدام بی‌نظیر و الگو است که به ظرفیت‌های درمانی استان افزوده می‌شود و در خدمت زائرین و محاورین حضرت معصومه است.
استاندار قم بیان کرد: بر اساس صحبت‌هایی که با امیر حیدری داشتیم گفته شد به جای بیمارستان‌های صحرایی یک بیمارستان دائمی، تنفسی و پیشرفته در استان مستقر کنیم و خوشحالیم که این وعده تحقق پیدا کرده و در تمام استان هماهنگی‌ها ایجاد شد، شهرداری، راهداری، بنیاد مسکن و تمام ادارات مربوطه همکاری لازم را داشتند. مدیرکل بحران، مهندس عروجی، در همه عرصه‌ها حضور دارد و در این مورد هم حضور داشتند. در نهایت تشکر اصلی من از کادر درمان، آقای دکتر قدیر و همکارانشان است که در خط مقدم جبهه سلامت می‌جنگند و همه نیروهای مسلح و مردمی و دستگاه‌های اجرایی پیشتیبان این سلحشورانند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha