• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400061611757
  • خبرنگار : 50024

وضعیت سینما هجرت کرج بدتر شده است!

وضعیت سینما هجرت کرج بدتر شده است!

ایسنا/البرز رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: شورای پنجم اعتقاد بر حفظ سینما در بافت قدیمی میدان کرج داشتند و می‌خواستند این مجموعه پس از بازسازی رونق گذشته خود را بازیابد ولی این اتفاق نیفتاد و شرایط را بلاتکلیف نگه داشتند.

محمد مهرابی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه وضعیت سینما هجرت کرج خوب نیست، اظهار کرد: از سال ۹۱ در حال مذاکره با شهرداری هستیم تا ملکی را با این سینما تهاتر کنند و بتوانیم در مکانی مناسب پردیس سینمایی بسازیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری متولی سینماهای کشور است، گفت: اختصاص زمین برای ساخت پردیس سینمایی توسط حوزه هنری در شورای چهارم پیگیری و مصوب شد.

وی توضیح داد: در همان دوران زمین معوضی نیز معرفی شد و حوزه هنری نقشه و طرح پیشنهادی برای ساخت پردیس سینمایی را هم ارائه داد ولی متاسفانه این روند در شورای پنجم متوقف شد.

مهرابی اضافه کرد: شورای پنجم اعتقاد بر حفظ سینما در بافت قدیمی میدان کرج داشتند و می‌خواستند این مجموعه پس از بازسازی رونق گذشته خود را بازیابد ولی این اتفاق نیفتاد و شرایط را بلاتکلیف نگه داشتند.

این مسئول ادامه داد: این بلاتکلیفی باعث شد حوزه هنری برای بازسازی سینما هزینه‌ای نکند که این امر، وضعیت بد این مجموعه را بدتر کرد.

وی با اشاره به موقعیت مناسب سینما هجرت اظهار کرد: این مجموعه در محلی قرار گرفته که انجام فعالیت‌های فرهنگی در آن سخت است و البته نباید فراموش کرد که زیرساخت‌هایی مثل پارکینگ و ... نیز برای این مجموعه در نظر گرفته نشده است.

مهرابی گفت: با این اوصاف باید گفت هزینه کرد برای سینما هجرت منطقی نیست و ترجیح ما این است که به جای آن زمین معوضی در اختیار حوزه هنری قرار بگیرد.

وی افزود: وظیفه حوزه هنری سینماداری است نه حفظ بافت قدیمی شهر بنابراین در حل رایزنی با شهرداری برای معرفی زمینی به جای این مجموعه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۱۱:۳۹

متاسفانه برخی مسولان کرج هنوز به این باور نرسیده که کرج یک کلانشهر است و اداره یک کلانشهر الزامات خاص خود را دارد هسته مرکزی شهر کرج برای اراعه خدمات مناسب به کرج بزرگ نیازمند اصلاحاتی که باید در طرح تفضیلی کلانشهر کرج پیش بینی شود و این اصلاحات باید شامل اصلاح هندسی معابر . و پایانه های مسافربری تاکسی و اتوبوس رانی . و از همه مهم تر انتقال بازار میوه و تره بار جنب بلوار شورا و انتقال سینما هجرت از محدوده میدان کرج است