• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400060805842
  • خبرنگار : 50210

رئیس علوم پزشکی:

مشکل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بودجه نیست، پیشرفت کُند فیزیکی است!

مشکل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بودجه نیست، پیشرفت کُند فیزیکی است!

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پروژه بیمارستان ولیعصر درگیر مشکلاتی در پیشرفت فیزیکی است.

دکتر سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اظهار کرد: در حال حاضر مشکل اصلی پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر اراک مسئله پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان ولیعصر یک پروژه ملی است و تخصیص اعتبار آن با تغییر مدیران و روسا دچار تغییر نمی شود، گفت: با وجود آنکه دکتر نوبخت رئیس قبلی سازمان برنامه و بودجه در سفر به اراک قول تخصیص اعتبار داده بود، اما تا امروز رقمی تخصیص پیدا نکرده است چراکه تخصیص ها براساس میزان پیشرفت فیزیکی پروژه هاست.

جمالیان تصریح کرد: پروژه در این لحظه با مشکل بودجه مواجه نیست، مسئله اینجاست که باید به سمت پیشرفت حرکت کند تا براساس آن تخصیص منابع انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت فعلی پروژه همخوان با خواسته استان و دانشگاه نیست، افزود: متاسفانه تغییر پیمانکار، کُند شدن کار را به همراه دارد. نقاط کور و بخش های سخت پروژه باقی مانده است و با توجه به استقرار پیمانکار جدید از ابتدای اردیبهشت ماه و تجهیز کارگاه که زمان برد، پیمانکار در حال حاضر به دنبال راهکار برای نقاط کور است و این امر زمانبر است، در نتیجه کار پروژه از برنامه زمانبندی هم عقب افتاده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: با توجه به عقب بودن پیمانکار از برنامه زمانبندی، تذکر کتبی به او داده شده است و اعلام شد که اگر با این رویه کار ادامه پیدا کند قطعا برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار باید به کار خود سرعت ببخشد، گفت: متاسفانه ماه گذشته با کمبود سیمان مواجه شدیم که این امر نیز در به تعویق افتادن کار تاثیر داشت و در واقع همه امور دست به دست هم داد تا کار به تاخیر بیفتد.

جمالیان با بیان اینکه آنچه از پروژه ولیعصر توقع داشتیم تاکنون محقق نشده است، گفت: قرارداد با پیمانکار ۱۵ ماهه است و هر چه دیرتر از موعد مقرر کار را تحویل دهد قطعا باید خسارت پرداخت کند، البته کارشناسان فنی استانداری نیز هر ماهه بر کار نظارت دارند و گزارشی در شورای نظارت استان ارائه می کنند تا کار تسریع شود، اما آنچه مسلم است این است که پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر اراک، ملی است و باید همه در پیشبرد امور آن کمک کنند، قطعا دانشگاه به تنهایی نمی تواند از پس همه امور برآید و امیدواریم شاهد پیشرفت بالای پروژه و تسریع در بهره برداری از آن باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha