• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400060604156
  • خبرنگار : 50024

استخدام کارشناس برق توسط برخی واحدهای صنعتی برای مخفی کردن مصرف ماینرها

استخدام کارشناس برق توسط برخی واحدهای صنعتی برای مخفی کردن مصرف ماینرها

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: در حال تلاش هستیم که در اعمال خاموشی‌ها کمتر سراغ شهرک صنعتی اشتهارد برویم.

حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک در البرز وجود دارد و سالانه حدود ۵۰ هزار مشترک به آن اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی نیز بدون مجوز از انرژی برق تولیدی استفاده می‌کنند، ادامه داد: کسانی که به صورت غیرمجاز نسبت به استفاده از انرژی برق اقدام می کنند دو دسته هستند. کسانی که به صورت مشهود انرژی برق را از طریق کابل کشی سرقت می‌کنند و برخی هم که عده آنها کم نیست، به صورت نامشهود و اغلب از پشت کنتور و یا از ترانس به صورت مخفی برق مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: شناسایی نوع دوم از این سارقان برق آسان نیست و آمار دقیقی در خصوص وجود ندارد اما با نوع اول با جدیت برخورد می‌شود و به محض اعلام مامور کنتور خوان نسبت به قطع کابل غیرمجاز اقدام می‌شود.

کریمی اضافه کرد: در حال حاضر مشکل عمده ما مصرف برق غیرمجاز غیرمشهود است. به عنوان مثال فردی واحدی تولیدی و صنعتی دارد و به صورت غیرمجاز چندین ماینر در واحد خود راه اندازی می‌کند.

وی اظهار کرد: برخی از این واحدها کارشناس برق هم دارند و مصرف خود را جوری تنظیم می‌کنند که از حد متوسط مصرف ماهانه شان بیشتر نشود.

وی توضیح داد: درست است این واحدها انشعاب دارند ولی به نوعی دارند از برق تولیدی آن هم در شرایط امروز سوء استفاده می کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به گلایه واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد از قطعی برق گفت: جدول خاموشی‌های هفتگی اول هر هفته اطلاع رسانی می‌شود و در حال تلاش هستیم که در اعمال خاموشی‌ها کمتر سراغ شهرک صنعتی اشتهارد برویم.

کریمی ابراز کرد: تصمیم گیرنده خاموشی‌ها شرکت توزیع برق البرز نیست و در این خصوص از تهران تصمیم گرفته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha