• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400060302147

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

حمایت‌های پارک علم و فناوری صرفاً بر اساس ایده است

حمایت‌های پارک علم و فناوری صرفاً بر اساس ایده است

ایسنا/گلستان رئیس پارک علم و فناوری گلستان اظهار کرد: حمایت‌های ما صرفاً بر اساس ایده‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی داشته یا یکی از معضلات کشور و استان را برطرف می‌کنند، انجام می‌گیرد و سن، مدرک و جایگاه نقشی در آن ندارد.

مهدی غفاری به ایسنا گفت: طی دو سال گذشته هم به لحاظ زیرساختی و هم محتوایی شاهد تحولات زیادی در پارک علم و فناوری استان بودیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان حمایت مالی از واحدهای فناور در استان داشتیم، افزود: طی پنج ماهه امسال هم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حمایت مالی توسط پارک علم و فناوری انجام شد و تقریباً به همین اندازه نیز از سوی صندوق پژوهش و فناوری استان پرداخت شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: خوشبختانه خط اعتباری به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد تومان از صندوق نوآوری کشور برای استان گرفته شده است.

غفاری در ادامه با اشاره به اقدامات زیرساختی در پارک علم و فناوری استان، گفت: ظرف یک ماه آینده یکی از زیباترین و بهترین کارخانه‌های نوآوری کشور در گرگان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز فاصله بسیار زیادی به نقطه ایده آل داریم، بیان کرد: تمام تلاشمان را جهت ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گرفته‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: مخاطبین ما هر فرد یا تیم‌هایی هستند که دارای ایده‌هایی بوده که قابلیت تجاری‌سازی دارند یا یکی از معضلات کشور و استان را در حوزه‌های فناوری برطرف کنند.

غفاری در خصوص فرایند جذب افراد یا تیم‌ها، گفت: در ابتدا تیم داوری مستقر در مرکز رشد، طرح‌ها را بررسی و اعلام می‌کنند که ایده قابلیت تجاری‌سازی دارد یا خیر. در تیم‌های داوری نمایندگانی از اتاق بازرگانی، مرکز رشد، بانک‌ها و بخش اقتصادی حضور دارند. در هر صورت راهنمایی‌های لازم به افراد داده خواهد شد و اگر نواقصی در طرح وجود دارد گفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پذیرش، باید ظرف حداکثر شش ماه تیم‌ها تشکیل‌شده و به محصول اولیه برسند، بیان کرد: در صورت پذیرش طرح، متناسب با پیشرفت آن از ۱۰ میلیون تا حتی بیش از یک میلیارد تومان حمایت انجام می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما یافتن سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای استارتاپ‌ها است.

غفاری با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان، خاطرنشان کرد: در سطح استان ۴۶ شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha