• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400060302099
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به دنبال طغیان کرونا؛

بیمارستان پیش ساخته سپاه در اردبیل راه اندازی شد

بیمارستان پیش ساخته سپاه در اردبیل راه اندازی شد

ایسنا/اردبیل پانزدهمین بیمارستان پیش ساخته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اردبیل راه‌اندازی شد.

جلیلی سوم شهریورماه در مراسم افتتاح این بیمارستان صحرایی اظهار کرد: با طغیان کرونا در استان اردبیل که به بستری بیش از 870 نفر و فوت 21 نفر در این استان منجر شده، به همت سپاه پاسداران این بیمارستان پیش ساخته راه‌اندازی شد تا امکان ارائه خدمات به بیماران کرونایی فراهم آید.

وی ادامه داد: در جوار بیمارستان امام رضا اردبیل این مجموعه را راه‌اندازی کردیم تا زمینه ارائه خدمات بیماران در بخش‌های بستری و آی.سی.یو فراهم آید.

معاون بهداری سپاه پاسداران به شکل‌گیری 200 تیم بهداری سپاه در کمک به وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: با اختصاص تیم‌های تخصصی و راه‌اندازی بیمارستان‌های پیش ساخته سعی بر مقابله با ویروس منهوس کروناست تا آرامش بیشتری در شهرها و مناطق مختلف برقرار شود.

جلیلی تصریح کرد: در کنار راه‌اندازی 15 بیمارستان پیش ساخته با تلاش بهداری سپاه پاسداران شاهد به کارگیری یک‌هزار و 512 تخت سیار و یک‌هزار و 623 تخت ثابت در بیمارستان‌های دایر شده هستیم تا سرعت خدمات‌رسانی در این مجموعه افزایش پیدا کند.

در ادامه استاندار اردبیل نیز به وضعیت بحرانی کرونا در استان و ضرورت همکاری بیشتر ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه در مهار موج پنجم کرونا در این استان اشاره کرد و افزود: تمام تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی استان مملو از بیماران است و انتظار می‌رود با کمک مجموعه سپاه در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و راه‌اندازی چنین بیمارستان‌هایی به فروکش کردن و مهار این بیماری کمک شود.

اکبر بهنام‌جو به افزایش 35 تخت بستری و آی.سی.یو در مراکز درمانی استان اشاره کرد و ادامه داد: 84 نفر از کادر درمانی سپاه در اجرای این طرح کمک کار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خواهند بود تا در کنار رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم، کنترل بیماری کرونا را در موج پنجم شاهد باشیم.

وی به بستری روزانه 161 نفر بیمار کرونایی و فوت 10 تا 15 نفر به طور میانگین در پیک پنجم بر اثر انتشار ویروس دلتا کرونا اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و 19 نفر نیز به صورت سرپایی و تزریقی از مراکز درمانی خدمات دریافت می‌کنند.

استاندار اردبیل مراجعین به بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس را روزانه سه هزار نفر اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد خیز پنجم کرونا تا 10 روز آینده به اوج قله برسد و روند صعودی داشته باشد.

بهنام‌جو سرعت گرفتن واکسیناسیون را نیز در این استان به رغم همه محدودیت‌ها یادآور شد و تصریح کرد: متولدین 1350 به بالا در شهرهای بزرگ استان و متولدین 1360 به بالا در شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند برای واکسینه شدن به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha