• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400053121064
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر امور آبفای شهرستان خواف خبر داد

اصلاح شبکه و آب‌رسانی در ۲ روستای بخش جلگه زوزن خواف

اصلاح شبکه و آب‌رسانی در ۲ روستای بخش جلگه زوزن خواف
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آبفای شهرستان خواف گفت: کاهش نزولات آسمانی در پی آن تنش خشکسالی سبب شده که شرایط سختی در خصوص امر آب‌رسانی در کشور به وجود بیاید اما مشکلات موجود در روستاهای شهرستان مرزی خواف با اقداماتی نظیر اصلاح شبکه، خط انتقال و اجرای خطوط آب رسانی مرتفع شده است.

سید حسن رضائیان عنوان کرد: این بار در دو روستای بخش جلگه زوزن قاسم آباد خواف مشکل کمبود آب مرتفع شد و یک روستا در بخش سنگان خواف که چندین سال است تحت پوشش آبفا نیست و با تانکر آب رسانی می‌شود پیشرفت ۷۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: روستای مرزی نهور فاقد شبکه و تاسیسات آب رسانی است که با عنایت به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق امور آبفا و جذب پیمانکار به زودی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهد شد.

رضائیان در خصوص اجرای این پروژه تصریح کرد: این پروژه شامل تکمیل مخزن بتنی ۳۰۰ متر مکعبی روستای چاه زول، احداث سه باب ایستگاه پمپاژ با مخازن بتنی ۵۰ متر مکعبی و همچنین احداث یک باب مخزن بتنی ۱۰۰ متر مکعبی در روستای نهور و محوطه سازی و نصب دیواره‌های بتنی جهت حفاظت فیزیکی و محصور شدن تاسیسات و برق رسانی به تجهیزات و تاسیسات تکمیل خواهد بود.

مدیر امور آبفای شهرستان خواف بیان کرد: این پروژه با تکمیل شدن مخزن ۳۰۰ متر مکعبی، دو باب ایستگاه پمپاژ شماره ۱و۲ از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار است و پیمانکار پروژه با سرعت بالایی در حال اجراست و انتظار می‌رود تا پاییز سال جاری پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

روستای ۲۱۱ نفری نهور هم اکنون توسط آب و فاضلاب شهرستان به صورت تانکری آب رسانی می‌شود

رضائیان تاکید کرد: خط انتقال پروژه مذکور توسط نیروی زمینی سپاه امام رضا(ع) به طول ۱۶ کیلومتر در سال گذشته اجرا گردیده و روستای ۲۱۱ نفری نهور هم اکنون توسط آب و فاضلاب شهرستان به صورت تانکری آب رسانی می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آبفای شهرستان خواف، وی همچنین در خصوص رفع مشکل آب شرب روستاهای بخش جلگه زوزن گفت: با انجام عملیات اصلاح شبکه و نوسازی انشعابات در روستای مهاباد بخش جلگه زوزن هدر رفت آب به صفر رسید.

سید حسن رضائیان اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع که یکی از اهداف این امور کاهش هدر رفت آب است در روستای مهاباد با اصلاح ۴ کیلومتر خطوط شبکه آب رسانی و همچنین نوسازی ۷۷ انشعاب در این روستا توانستیم هدر رفت ناشی از فرسودگی خطوط را به صفر برسانیم.

مدیر امور آبفای شهرستان خواف بیان کرد: اصلاح شبکه در روستای مذکور با لوله‌های سایز۶۳-۷۵-۹۰ انجام شد و همچنین ۳ باب حوضچه شیرآلات احداث شد.

رضائیان افزود: در این روستای ۲۸۱ نفری هزینه‌ای که برای انجام پروژه اصلاح شبکه پیش بینی شده بود، بیش از ده میلیارد ریال بود که در قالب تفاهم نامه با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به اتمام رسید.

وی گفت: در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر و به منظور تامین آب شرب مشترکان نسبت به اصلاح ۵۵۰ متر خط انتقال آب در روستای برکا با لوله سایز ۹۰ پلی اتیلن اقدام شد.

رضائیان با بیان اینکه با اصلاح خطوط انتقال و شبکه آب رسانی در این روستا از هدر رفت ۵۰ درصدی آب شرب جلوگیری به عمل آمد، عنوان کرد: فرسودگی و اتمام عمر مفید لوله‌ها از عمده دلایل اصلاح خطوط آب‌رسانی است که انجام این امر در اولویت کاری امور آب و فاضلاب است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha