• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400053020392
  • خبرنگار : 71469

رضا شجیع اعلام کرد

جزییات درخواست واکسیناسیون ۶۰ هزار مربی ورزشی

جزییات درخواست واکسیناسیون ۶۰ هزار مربی ورزشی

نایب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، جزئیات درخواست واکسیناسیون مربیان و به ویژه مربیان ورزش همگانی را به وزارت ورزش و جوانان، تشریح کرد و گفت: ۲۰۰ هزار مربی در تمامی رشته های ورزش فعالیت می کنند که ۶۰ هزار نفر آن ها مربوط به حوزه ورزش همگانی است.

رضا شجیع در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با درخواست این فدراسیون به منظور واکسیناسیون مربیان به ویژه مربیان حوزه ورزش همگانی، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ هزار مربی که دارای مدرک هستند در ورزش ایران وجود دارند که ۶۰ هزار نفر آن ها در حوزه ورزش همگانی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، درخواست واکسیناسیون مربیان و به ویژه مربیان حوزه ورزش همگانی از سوی فدراسیون ورزش های همگانی به وزارت ورزش و جوانان ارائه شده است تا پیگیری آن از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدنظر قرار گیرد.

نایب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه ای را برای فعالیت در حوزه ورزش رقم زده است، عنوان کرد: به طور حتم مربیان و به ویژه مربیان حوزه ورزش همگانی نسبت به سایرین بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کووید۱۹ هستند و به همین دلیل نیز، درخواست واکسیناسیون مربیان به وزارت ورزش و جوانان ارائه شده است.

شجیع همچنین به فقدان نظام جامع مربی گری در کشور اشاره و اظهار کرد: متاسفانه از فقدان نظام مربی گری در کشور رنج می بریم و اطلاعات و آمار مشخصی در این زمینه وجود ندارد که چند درصد مربیان فعال هستند و چند درصد آن ها فعالیت نمی کنند.

 وی افزود: این امکان وجود دارد که در راستای واکسیناسیون مربیان، مدارک مورد نیاز روی سامانه بارگذاری شود و اینگونه لیست مربیان واجد شرایط تهیه شده و از امکان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خارج از شرایط سنی، برخوردار شوند؛ متاسفانه مربیان ورزش همگانی در دو سال اخیر که کرونا بسیاری از باشگاه ها را به تعطیلی کشانده لطمات جبران ناپذیری را متحمل شدند و ادامه این روند به فعالیت های حرفه ای و تامین معیشت زندگی آن ها لطمه خواهد زد و به همین دلیل از وزارت ورزش و جوانان می خواهیم که واکسیناسیون مربیان ورزش همگانی خصوصا مربیان ورزش روزانه را در دستور کار و اولویت قرار دهد تا این قشر بتواند با آرامش بیشتری فعالیت های خود را ادامه دهد و در راستای سلامتی مردم قدم بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha