• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400053020365
  • خبرنگار : 50448

مشکلات آرامستان وادی‌الرحمه بوشهر رفع می‌شود

مشکلات آرامستان وادی‌الرحمه بوشهر رفع می‌شود

ایسنا/بوشهر اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر ضمن بازدید از آرامستان وادی‌الرحمه در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفتند و مقرر شد مشکلات این آرامستان هر چه سریع‌تر رفع شود.

اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر به همراه سرپرست شهرداری، معاونین خدمات شهری، عمرانی، اداری مالی و مدیر آرامستان وادی الرحمه شهرداری از این آرامستان بازدید و در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفتند.

سپس با حضور در سالن اجتماعات شهرداری به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات این آرامستان پرداختند و مقرر شد موارد مورد بحث پیگیری و در جلسه هفته آینده گزارش آن ارائه شود.

رئیس شورای شهر بوشهر اظهار کرد: آرامستان وادی‌الرحمه بوشهر دچار مشکلاتی است که باید سریع این مشکلات رفع شود و شورا و شهرداری این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

جعفر پورکبگانی افزود: راه دسترسی به آرامستان، انتقال خط آبرسانی، باز طراحی محیط داخلی و دیوار کشی ۳۰ هکتار اراضی آرامستان از کارهای مهمی است که باید انجام شود.

وی عنوان کرد: با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب باید مکاتبه شود که با توجه به نظر سازمان بازرسی مبنی بر تغییر لوله‌های آبرسانی آرامستان هر چه سریع‌تر عملیات آبرسانی که نیمه کار مانده اجرایی شود.

رئیس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: در مورد راه دسترسی به آرامستان نیز هر مسیری که سریع‌تر انجام می‌شود باید اجرایی شود.

عبدالخالق برزگرزاده، عضو شورای شهر بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: جاده سرتل به تنگک رینگ خروجی محلات جنوبی است و هم در بحث اجتماعی آن و طولانی شدن ساخت این جاده باید یک رایزنی صورت گیرد که جاده موجود دسترسی که زیرسازی شده جهت آرامستان با قید فوریت آماده سازی شود همچنین حل مشکل آب و امکانات داخل آرامستان از مواردی دانست که باید در حل آن تسریع شود.

سپس شهناز پولادی، نایب رئیس شورا هم گفت: احداث جاده و آبرسانی باید همزمان با هم صورت گیرد تا شاهد آسیب به جاده دسترسی نباشیم و باید نیازهای داخلی آرامستان نیز مرتفع شود

خاتون هلال بحر، عضو شورای شهر بوشهر نیز گفت: ممکن است استفاده از جاده سرتل به تنگک جهت آرامستان مسائل اجتماعی داشته باشد از این رو داشتن یک جاده اختصاصی بهتر است

در ادامه خدیجه گرشاسبی، دیگر عضو شورای شهر بوشهر تصریح کرد: جاده دسترسی و آبرسانی از اولویت‌های آرامستان است که باید با قید فوریت پیگیری شود همچنین دیوارهای بتنی آرامستان باید استحکام بخشی شود

در ادامه این نشست پروین خوشبخت، عضو شورای شهر بوشهر هم بیان کرد: آرامستان مشکلاتی دارد و شهروندان مرتبا تماس می‌گیرند و خواستار حل این مشکلات هستند که انتظار دارم بر اساس طرح جامع آرامستان عمل شود و مشکلات اصلی به صورت فوری حل شوند

محسن پورحیدر عضو دیگر شورا اظهار کرد: طرحی که آرامستان اجرا شده با طرح مشاور متفاوت است از این رو از مشاور طرح خواسته شود که وضعیت موجود در طرح ببیند و بر اساس طرح نهایی درمدت زمانی مشخص وبسیارکوتاه بازبینی و ارائه شود

وی بیان کرد: با توجه به اینکه از ۳۰ هکتار اختصاص داده شده فقط ۵ هکتار استفاده شود برای پوشش ۳۰ هکتار برآورد هزینه دیوار کشی، فنس یا فضای سبز اطراف زمین از سوی معاونت عمرانی ارائه شود.

عضو شورای شهر بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت موجود زمین که پست برق در زمین آرامستان احداث شده این مورد باید از سوی واحد حقوقی پیگیری شود.  

پورحیدر ادامه داد: اگر ادامه کارآرامستان بر اساس طرح نهایی ارائه شده از سوی مشاور باشد قطعا این آرامستان وضعیت بهتری خواهد داشت و مشکلات جدی نخواهیم داشت.  تاحل مواردفوق.
باید مشکلات دیگر فوری ارامستان در دستور کارجدی قرارگیرد.

وحید نیک روش، دیگر عضو شورای شهر بوشهر نیز تصریح کرد: باتوجه به بازدیدمیدانی صورت گرفته دوراه وجود داره که یکی ازآن‌ها درطرح جامع وجود دارد وراه دیگر به صورت موقت ایجاد شده است و درصورت مشخص شدن پیمانکارگذر تنگک به سرتل راه اصلی انجام می‌شود، ولی برای راه موقت شهرداری بوشهر پیشنهاد خودرا اعلام کند.

وی بیان کرد: قبل از هر کار باید کار کارشناسی صورت گیرد ما باید بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهر اقدام کنیم.

این عضو شورای شهر بوشهر افزود: با توجه به اینکه بازنگری طرح تفصیلی در دستور کار است می‌توانیم نظرات خود جهت اصلاح به ویژه در مورد جاده دسترسی به مشاور طرح بدهیم تا اصلاحات اعمال شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر بوشهر، نیک روش عنوان کرد: اولویت اصلی جاده دسترسی و آبرسانی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha