• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403070704974
  • خبرنگار : 50963

رئیس شورای شهر بوشهر:

عوارض حق‌آلایندگی و ارزش افزوده شهر بوشهر به صورت کامل پرداخت نمی‌شود 

عوارض حق‌آلایندگی و ارزش افزوده شهر بوشهر به صورت کامل پرداخت نمی‌شود 

ایسنا/بوشهر رییس شورای شهر بوشهر گفت: به بندر بوشهر به عنوان‌مرکز استان نگاه ویژه‌ای نشده است و ما شاهد عقب‌ماندگی‌های زیادی هستیم.

 به گزارش ایسنا، وحید نیک روش  جمعه شب در نشست مردمی اعضای شورا با اهالی کوی سنگی گفت: محلات شهر بوشهر به ویژه محلات قدیمی با مسائل و مشکلات زیادی مواجه هستند که یکی از اولویت‌های ما در شورای ششم توجه به این محلات بود. 

وی افزود: شهر بوشهر با عقب‌ماندگی‌های زیادی مواجه هست و هر نقطه شهر گرفتاری و معضلات خود دارد هر چند گذشتگان تلاش کردند اما نتیجه ملموسی نداشته و در عمق شهر کارهای زیادی نیاز است که تلاش کردیم در شورای ششم گام‌های مثبتی برای این مسائل و معضلات برداریم. 

رییس شورا از آسفالت ۲۷۱هزار مترمربع کوچه‌ها و معابر شهر بوشهر در سه سال فعالیت شورای ششم خبر داد و گفت:۳۲۰ کوچه محلات بوشهر در منطقه یک و دو آسفالت شده که تقریبا ۹۰درصد کوچه‌ها آسفالت و روکش آسفالت ۷ تا ۸ خیابان اصلی شهر بوشهر در برنامه‌ سال جاری پیش‌بینی شده است که ان‌شاالله تا پایان سال اجرایی می‌شود.

نیک روش از جهش اعتباری بسیار خوب در شورای ششم خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری ۳۰۰ میلیارد بود که در سال ۱۴۰۳ این بودجه به ۱۸۰۰میلیارد تومان رسیده است هر چند این اعتبارات جوابگوی حجم مسائل و مشکلات موجود در شهر نیست اما تلاش ما این بوده بتوانیم با تغییر رویکرد جهش‌های خوبی در عمران و توسعه بندر بوشهر رقم بزنیم.

وی تکمیل ۹۰درصد پروژه‌های نیمه تمام در شورای ششم یکی از اقدامات خوب بر شمرد و گفت: افزایش ۵ هکتاری ظرفیت فضای سبز شهر بوشهر، بازگشایی ۵ ملک در مسیر گذر، تکمیل و بهره‌برداری از گذر سردار سلیمانی، احداث گذر شهید گرد، گذر مرکز تحقیقات، جاده سلامت، احداث پارک لیل و فاز دوم‌ پارک باغ بهزاد، از شاخص‌ترین اقداماتی بوده که به بهره‌برداری رسیده است. 

نیک روش تصریح کرد: اولویت‌بندی مسائل عمرانی، فضای سبز، خدمات شهری و املاک یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که صورت گرفت بتوانیم بر اساس خواسته‌ها و نیازهای اصلی شهر اقدام کنیم.

رییس شورا گفت: عوارض حق‌آلایندگی و ارزش افزوده شهر بوشهر به صورت کامل پرداخت نمی‌شود و انتظار داریم بوشهر مرکز استان ویژه دیده شود و اعتباراتی که حق آن است پرداخت شود. 

بیست و یکمین نشست پاسخگویی اعضای شورا در قالب پویش، ۴۸ماه خدمت ۴۸ جلسه پاسخگویی در ۴۸ مسجد این بار با اهالی کوی سنگی در مسجد حاج محمد علی این‌محل برگزار شد. 

در این نشست در ابتدا جمعی از اهلی محل به بیان مسائل و مشکلات محله پرداختند. روکش آسفالت کوچه‌های محل، بازگشایی ملک در مسیر گذر در کنار مسجد، توجه به روشنایی و جمع‌آوری چند تیربرق در وسط کوچه‌ها، بهبود نوبت‌بندی آب محله، نصب المان شهدای محل در خیابان یادگار امام، تکمیل پارک کنار مسجد و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی از مهمترین موارد مطرح شده توسط اهالی محل بود. 

در ادامه رییس شورا، شهردار، مدیران شهرداری و نمایندگان اداره برق و آبفا توضیحات لازم پیرامون موارد مطرح شده دادند و مقرر شد موارد مطرح شد طی برنامه زمان‌بندی شده پیگیری و حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha