• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400052719150
  • منبع : نمایندگی اردبیل

با شیوع کرونای دلتا و وضعیت بحرانی اردبیل؛

شمع‌گردانی و شبیه‌خوانی در اردبیل برگزار نمی‌شود

شمع‌گردانی و شبیه‌خوانی در اردبیل برگزار نمی‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: به دلیل شرایط حاد بحرانی دلتا کرونا در استان اردبیل و سرایت این ویروس خطرناک به مناطق مختلف استان اردبیل، آیین‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی نظیر شمع‌گردانی و شبیه‌خوانی در اردبیل برگزار نمی‌شود.


حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده 27 مرداد در جلسه ستاد مقابله با کرونا که با حضور مسئولان در فضای آزاد استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با تصمیم جدید شورای تأمین و ستاد مقابله با بیماری کرونا قرار شد علاوه بر آیین‌های سنتی و مذهبی اردبیلی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی، برپایی هرگونه دستجات عزاداری در محلات، خیابان‌ها و معابر ممنوع شده و نماز ظهر عاشورا نیز به صورت دسته جمعی برگزار نشود.


وی تصریح کرد: تمام عزاداران موظفند در صورت برپایی مجالس در فضای آزاد با هدف سینه‌زنی، زنجیرزنی و روضه‌خوانی ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زده و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان حضور هیچ فردی در این مجالس داده نشود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به پر بودن مراکز درمانی و بیمارستانی و پذیرش روزانه سه هزار مراجعه سرپایی به بیمارستان‌ها از بابت شیوع دلتا کرونا اشاره کرد و گفت: 20 برابر پیک‌های قبلی بستری و ابتلا به ویروس کرونا در این مرحله گزارش شده که عمده آنها خانوادگی و از نوع حاد است.


جعفرزاده افزود: در کنار قدرت سرایت بالای این ویروس، حتی در فضای آزاد امکان ابتلا به آن وجود دارد و خاصیت آن بستری شدن افراد بیش از دو هفته و در مدت طولانی یک ماه می‌باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با بررسی اوضاع شهرهای مختلف استان که وضعیت آنها قرمز اعلام شده، مقرر شد تا دسته‌گردانی و تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع شده و اجتماعات تاسوعا و عاشورا به دلیل شدت بیماری برگزار نشود.


جعفرزاده اضافه کرد: در هیچ یک از شهرهای استان آیین‌های تجمعی در این ایام برگزار نمی‌شود و با هدف حفظ جان مؤمنان قرار شد تمامی موازین و پروتکل‌ها به دقت رعایت شود.
وی بیان کرد: امیدواریم عزاداران حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دور از طعنه‌زنی و تمسخر عده‌ای جاهل در فضای مجازی امکان انتشار گزارش‌هایی از تجمعات به صورت غیرقانونی را ندهند و عزاداری‌ها با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد جمعیت کمتری انجام شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها موظف شدند تا آیین‌های عزاداری را به صورت مستقیم از طریق صدا و سیما پخش کنند تا هموطنان از طریق رسانه‌ها عزاداری خود را عمدتا در منزل و با تعداد محدود به دور از دورهمی انجام دهند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha