• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400052618622
  • خبرنگار : 50212

چادر صحرایی اورژانس سرپایی ساوه در حال تجهیز/بیمارستان صحرایی در مرحله جانمایی

چادر صحرایی اورژانس سرپایی ساوه در حال تجهیز/بیمارستان صحرایی در مرحله جانمایی

ایسنا/مرکزی رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه استقرار بیمارستان صحرایی در ساوه در مرحله جانمایی است، گفت: چادر صحرایی اورژانس سرپایی در محوطه بیمارستان شهید مدرس این شهرستان برپا شده و در مرحله تجهیز است.

دکتر مهدی مصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان ساوه اظهار کرد: به دلیل رشد فزآینده آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ تدابیر لازم برای پذیرش بیماران در صورت تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری اتخاذ شد و در فاز نخست نزدیک به ۲۰ تخت بستری سرپایی در محوطه بیمارستان شهید مدرس با برپایی چادر صحرایی راه اندازی شد.

وی بیان کرد: بر این اساس در پی افزایش مبتلایان به کرونا دلتا، جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه با تلاش امدادگران واکنش سریع هلال احمر و جهادگران سلامت به منظور پشتیبانی و تامین تخت بیماران کرونایی و افزایش ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، چادر "راب هال" برپا کرد.

وی بیان کرد: چادر "راب هال" جمعیت هلال احمر به منظور پشتیبانی و تامین تخت بیماران کرونایی با تلاش ۱۰ ساعته و شبانه معاونت امداد و نجات استان مرکزی و جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه و همکاری و زحمات نیروهای دانشکده علوم پزشکی در محوطه بیمارستان شهید مدرس ساوه بر پا شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: با افزایش تراکم بیماران که منجر به کمبود میزان تخت بستری شده است، دانشکده علوم‌ پزشکی ساوه تصمیم گرفت یک مرکز خارج بیمارستانی را برای ارائه خدمت و درمان بیماران که نیازمند بستری موقت‌ در بیمارستان‌ها هستند، تاسیس و راه‌اندازی کند و برپایی چادر امدادی "راب هال" در محوطه بیمارستان شهید مدرس ظرفیتی است برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی سرپایی تا در مدت زمان حضور در بیمارستان بتوانند داروهای تزریقی خود را در این چادرها در مدت زمان دو الی سه ساعت دریافت کرده و تحت نظر باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چادرهای راب هال پس از برپایی در حال تجهیز است، ادامه داد: در چادرهای راب‌هال هلال احمر، امکان بستری سرپایی و موقت بیمارستانی ایجاد شده که قابلیت این را دارد در تمام ساعات شبانه روز افراد مبتلا به کرونا که توسط پزشکان معالج ویزیت و دستور بستری موقت را دارند را پذیرش و خدمات درمانی لازم را ارائه دهد.

دکتر مصری در خصوص راه‌اندازی بیمارستان صحرایی نیز گفت: مراحل جانمایی برای استقرار بیمارستان صحرایی نیز در صورت ضرورت در دستور کار قرار دارد و خبری که در برخی خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مبنی بر راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در ساوه منتشر شده است، صحت ندارد. چرا که ساختار و مختصات بیمارستان صحرایی شبیه یک بیمارستان است و دارای آزمایشگاه، سونوگرافی و ... بوده و باید خدماتی که در یک بیمارستان ثابت ارائه می‌شود در یک بیمارستان صحرایی نیز انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha