• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400052417310
  • خبرنگار : 30077

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری سمنان تأکید کرد:

ضرورت اتصال تولیدات مشاغل خانگی به بازارهای خارج از استان

ضرورت اتصال تولیدات مشاغل خانگی به بازارهای خارج از استان

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه استان سمنان در مسیر زائران حرم امام رضا(ع) قرار دارد، گفت: آنقدری که بر روی فروش محصولات مشاغال خانگی و صنایع دستی در مسیر زائران و مسافران تأکید شده است، بر روی اتصال آنها به بازارهای خارج از استان تأکید نشده است.

مهسا شاه حسینی در جلسه شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی این استان مسافر چندانی ندارد، لازم است بر روی فروش محصولات مشاغل خانگی در بازارهای خارج از استان با استفاده از ظرفیت های فروش اینترنتی، مکان بازار ها، پست و... توجه ویژه شود. 

وی گفت: تنها راهکار و راه نجات خروج از رکود اقتصادی و تورم اقتصادی، حمایت و توسعه مشاغل خانگی است و باید مشاغل خانگی توسعه پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان افزود: با اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان و همچنین طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط جهاددانشگاهی، یک سطح قابل قبولی از عارضه یابی در این حوزه انجام شده است، اما همه دستگاه های اجرایی باید به جهاددانشگاهی کمک کنند.

شاه حسینی ادامه داد: در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان، دستگاه های مختلف باید به جهاددانشگاهی کمک کنند، چون جهاددانشگاهی وظیفه اجرایی ندارد و دستگاه های که وظیفه اجرایی دارند باید در این زمینه کمک کنند.

وی گفت: محتوای علمی و فرهنگی در اجرای این طرح خیلی مهم است، همچنین باید وفاق و همکاری و تعامل بسیار خوب و اثرگذاری بین دستگاه های اجرایی در جهت اجرای موفق این طرح صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان اضافه کرد: در این زمینه باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها مانند ظرفیت تکنولوژی، غرفه های دائمی فروش و... جهت اتصال تولید کنندگان و فعالان مشاغل خانگی به بازار استفاده شود، در این زمینه شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مختلف باید مساعدت و همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha