• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400052417211
  • خبرنگار : 30077

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

پیشتازی استان سمنان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در کشور

پیشتازی استان سمنان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در کشور

ایسنا/سمنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان سمنان از پیشتازی این استان در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور خبر داد و گفت: استان سمنان در هر سه مرحله اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در کشور هم از لحاظ بازه زمانی اجرای طرح و هم جذب سهمیه ابلاغی پیشتاز بوده است.

اسماعیل غنیان در جلسه شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی کارشناسان وزارتخانه و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، با همکاری و فعالیت های ارزشمند و مطلوب جهاددانشگاهی استان سمنان، طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان به خوبی پیش می رود و در هر سه مرحله ما در کشور پیشتاز هستیم.

 وی تصریح کرد: سهمیه ابلاغی به استان سمنان در طرح ملی مشاغل خانگی، یک هزار و ۳۰۰ نفر بوده است که با تلاش و تمهیدات خوب مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان بیشتر از سهمیه ابلاغی در ابتدای طرح، متقاضی جذب شده است و در حال حاضر بالغ بر ۳ هزار نفر در استان سمنان ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان سمنان، فعالیت های جهاددانشگاهی در استان سمنان را بسیار ارزشمند و تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، هم در مرحله ثبت نام و پایش متقاضیان، شناسایی ظرفیت ها و همچنین مرحله اتصال به بازار فعالیت های خوبی انجام شده است و به همین جهت، استان سمنان در طرح ملی مشاغل خانگی در کشور پیشرو است.

غنیان اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای اجرا می شود، جهاددانشگاهی همیشه در کارهای اجرایی، تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی در کشور موفق عمل کرده است.

وی اظهار کرد: کلیه فعالیت ها و طرح هایی که اجرا می شود تا زمانی که بازار برای آنها مهیا نباشد، مفید و اثرگذار نخواهند بود، کلیه فعالیت ها و طرح ها باید از ایده محوری خارج شده و به سمت بازار محوری سوق داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تأکید کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح هایی در کشور است که از ایده محوری خارج شده و به سمت بازار محوری سوق پیدا کرده است و در مرحله سوم طرح، پس از ثبت نام و پایش متقاضیان و شناسایی ظرفیت ها، تجاری سازی و اتصال به بازار با هدف بهبود فضای کسب و کارهای خرد و خانگی انجام می شود.

غنیان تصریح کرد: خوشبختانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان در مرحله سوم و اتصال به بازار و ایجاد مکان بازارهای اینترنتی نیز فعالیت خوبی داشته است و تا به امروز حدود ۲۴۰ نفر از متقاضیان که تولید کننده مشاغل خانگی هستند به بازار فروش متصل شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha