• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400052417244
  • خبرنگار : 30077

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

اتصال 242 تولیدکننده مشاغل خانگی به بازار در سمنان

اتصال 242 تولیدکننده مشاغل خانگی به بازار در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: در فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان (اتصال به بازار)، تا کنون ۲۴۲ نفر از متقاضیان و تولیدکنندگان محصولات مشاغل خانگی به بازار متصل شدند.

حسن رهایی  در جلسه شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد، تأکید کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در این طرح تاکنون سه هزار نفر در سامانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان ثبت نام کردند، افزود: این طرح در سه مرحله: شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: در مرحله اول، سه هزار و ۸۳ نفر از متقاضیان کل استان، در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد در مرحله دوم، ۲۷۰۰ نفر از متقاضیان ابتدا به تفکیک فعالیتها، ارزیابی و استعداد سنجی شدند.

رهایی ادامه داد: در این بخش ابتدا متقاضیان به تفکیک مستقل و یا پشتیبان، استعدادسنجی شده و پس از آن به  ارائه مشاوره های عمومی و مشاوره های تخصصی هدایت می شوند، تاکنون حدود ۳۱۲ نفر از متقاضیان از مشاوره های عمومی و ۲۸۰ نفر از متقاضیان از مشاوره های تخصصی توسط پیشرانان و متخصصین بهره مند شده اند.

وی همچنین گفت: در مرحله سوم طرح ملی مشاغل خانگی که اتصال به بازار نام دارد و از امتیازهای ویژه این طرح محسوب می شود، تا کنون ۲۴۲ نفر از متقاضیان و تولیدکنندگان مشاغل خانگی با کمک و مشاوره های عمومی و تخصصی پیشرانان و کارشناسان این طرح به بازار متصل شدند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: در همین راستا تفاهمنامه همکاری در خصوص بهره برداری از سامانه  ای بازار شرکت ملی پست استان سمنان جهت فروش محصولات متقاضیان و پیشرانان طرح منعقد شده است، همچنین تفاهمنامه ای با مکان بازارهای اینترنتی نظیر (چیگل، پی میشه، رابین، ای بازار، اپلیکیشن کاربن و...) جهت فروش محصولات مشاغل خانگی و ثبت نام بیش از ۱۰ پیشران استان در این مکان بازارها منعقد شده است.

رهایی همچنین از راه اندازی و ایجاد دو شبکه تولید و فروش مشاغل خانگی در استان سمنان خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در این طرح به دنبال ایجاد شبکه‌های کسب و کار خانگی در سطح استان‌ها و در رسته‌های مختلف شغلی است که از این طریق با ایجاد زنجیره ارزش در راستای توسعه اکوسیستم کسب‌وکار خانگی گام بر می‌دارد.

وی اظهار کرد: این اقدام موجب استمرار، پایداری، ماندگاری و مشخص شدن مسیر توسعه آن در آینده می‌شود. لازم به ذکر است که برخی از شبکه‌های کسب‌وکار در صورت داشتن برنامه توسعه امکان تبدیل‌شدن به یک نهاد مستقل در آینده را خواهند داشت، در همین راستا تاکنون شبکه تولید دستبافته های سنتی مهدیشهر و شبکه تولید فرش در شهرستان شاهرود، ایجاد و بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha