• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400052417047
  • خبرنگار : 50163

در راستای مقابله با کرونا؛

پویش‌های مردمی با محوریت مساجد مجددا احیا شود

پویش‌های مردمی با محوریت مساجد مجددا احیا شود

ایسنا/زنجان امام‌ جمعه هیدج گفت: در راستای مقابله با کرونا پویش‌های مردمی با محوریت مساجد باید مجددا احیا شود.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی پیش از ظهر امروز (۲۴ مردادماه) در جلسه اضطراری ستاد کرونای شهر هیدج، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: این ایام فرصت خوبی برای بهره‌گیری از فیوضات این ماه عزیز و اندوختن توشه برای دست‌یابی به سعادت دنیوی و اخروی است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و عزاداری‌های محرم، تصریح کرد: بنا به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، مجالس امام حسین (ع) مایه برکت است و ملت و کشور ما به این مجالس احتیاج دارد.

زارعی با تاکید بر اینکه در برگزاری این مراسم‌ باید حتماً شیوه‌نامه‌های بهداشتی که توسط ستاد ملی کرونا اعلام شده رعایت شود، ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری نباید اجازه دهیم مجالس امام حسین (ع) موجب شیوع بیماری و مایه طعنه مخالفان برگزاری این مجالس شود.

امام جمعه هیدج با اشاره به اینکه یکی از طرح‌هایی که نقش موثری در کنترل کرونا و بیماریابی دارد، اجرای طرح شهید سلیمانی است، بیان کرد: مدتی است که در این طرح وقفه ایجاد شده که باید تلاش کرد طرح با جدیت دنبال شود.

زارعی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی پویش‌های مردمی برای مقابله با کرونا، تصریح کرد: در اوایل شیوع کرونا مردم در قالب این پویش‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای داشتند که مجدداً باید نسبت به احیای آن‌ها با محوریت مساجد اقدام شود.

وی با بیان اینکه خودمراقبتی باید در جامعه رواج یابد، متذکر شد: با توجه به شیب تندی که کرونا دارد، حتی کسانی که واکسن نیز زده‌اند نباید ماسک خود را بردارند.

سرپرست شهرداری هیدج نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: متأسفانه اخبار خوبی از وضعیت استان و شهرستان نداریم و علی‌رغم همه درخواست‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، متاسفانه هر روز شاهد از دست دادن عزیزان خود به دلیل بیماری منحوس کرونا هستیم، بیماری که هم‌اکنون در کل کشور بیش از پیش شیوع یافته و اگر مسایل بهداشتی و سلامت را رعایت نکنیم، چه بسا اوضاع از این هم بدتر شود.

جعفر نقی‌لو با یادآوری اینکه مردم باید توجه داشته باشند که در شرایط فعلی هرگونه اطلاع‌رسانی و دعوت برای حضور در تشییع جنازه و تدفین متوفیان، امری کاملاً اشتباه و دور از انصاف است، اضافه کرد: همین دعوت می‌تواند عاملی برای از دست دادن عزیزان دیگر باشد، پس لطفاً عامل مرگ عزیزان و هم‌وطنان خود نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه از خانواده‌های متوفیان درخواست می‌کنیم از حضور بیش از ۱۰ نفر برای تشییع و تدفین عزیزان خود خودداری کنند، افزود: امروز شرایط نگران‌کننده شده و ویروس در حال زبانه کشیدن است و اگر به‌ سرعت تدبیر نکنیم، اتفاقات ناگواری در انتظار مردم خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: ادارات، موسسات و سازمان‌های وابسته به دولت و اصناف باید از پذیرش ارباب‌رجوع و مشتریان بدون داشتن ماسک خودداری کنند، زیرا بهترین راهکار برای این امر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.

سرپرست شهرداری هیدج با اشاره به ایام سوگواری امام‌حسین (ع)، خاطرنشان کرد: از همه عزاداران حسینی درخواست داریم با حساسیت و جدیت تمام نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شیوه‌نامه برگزاری مراسم‌ عزاداری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام‌ جدی داشته باشند تا بتوانیم طبق پروتکل‌های ابلاغی، هم عزاداری‌ها به صورت کاملاً بهداشتی و متناسب با شرایط داشته باشیم و هم سلامت مردم حفظ و تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha