• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400052416870

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد؛

ممنوعیت هیئت‌گردانی، نخل‌برداری و کاروان‌گردانی در میبد

ممنوعیت هیئت‌گردانی، نخل‌برداری و کاروان‌گردانی در میبد

ایسنا/یزد فرماندار میبد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز این شهرستان در تاسوعا و عاشورای حسینی، برنامه‌های کاروان‌گردانی، نخل‌برداری و هیئت گردانی در میبد را ممنوع اعلام کرد.

«حسین فلاح» ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: با توجه به وضعیت بد کرونایی در شهرستان میبد، تاسوعا و عاشورا و عزاداری حسینی باید گونه‌ای برگزار شود که کمترین مشکلات را به سلامت جامعه وارد کند.

وی افزود: هرچند اغلب هیئت‌های عزاداری شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی اجرا کردند و از مراسمات جنبی نظیر کاروان گردانی و برپایی موکب‌ها و علم گردانی در شهرستان صرف‌نظر کردند ولی اندک هیئت‌هایی نیز در این رابطه کم‌توجهی داشتند که ضمن تشکیل  پرونده قضایی و ارجاع مسئولان و مداحان این هیات‌ها به مراجع قضایی، با آنها برخورد شد.

وی با بیان این که در چند روز باقی‌مانده از دهه اول محرم با چنین تخلفاتی برخورد قاطعانه‌تری خواهیم داشت، گفت: در سال گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری و همچنین بازگشایی مدارس، مهر و آبان تلخی را تجربه کردیم لذا از همه مردم و هیئت‌های عزاداری عاجزانه تقاضا داریم به توصیه‌های بهداشتی اهتمام  ویژه‌ای داشته باشند و با کمک کادر درمان از برگزاری مراسم‌های غیرضرور و حاشیه‌ای پرهیز کنند و ضمن زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و یارانش، شیوه و رسم امام حسین (ع)و یارانش را جاودان گردانند.

فرماندار با اشاره به نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی، عنوان کرد: در روز تاسوعا و عاشورا، مراسم‌های هیئت‌گردانی، کاروان گردانی و نخل‌برداری که یکی از اصلی‌ترین آیین‌های عزاداری محرم در شهرستان میبد است با توجه به شیوع دلتا ویروس، ممنوع خواهد بود و تنها عزاداری در مکان‌های سرباز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد لذا هیچ هیئتی برنامه جانبی در این خصوص نباید داشته باشد و با تخلفات در این رابطه برخورد جدی خواهد شد.

فلاح در پایان نیز بر برنامه‌ریزی هیات‌ها در خصوص تهیه غذا به صورت ژتون و با بسته‌بندی‌های بهداشتی در این ایام به وی‍ژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha