به گزارش ایسنا حسینعلی شهریاری ۲۲ مردادماه در بازدید از روند احداث کمربندی غربی شهر زاهدان اظهارکرد: سیستان و بلوچستان با برخورداری وسیع ترین و پهناورترین طول راههای کشور از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می آید این در حالی است که وجود محور ترانزیتی چابهار به میلک به عنوان مهمترین محور کریدور تجاری جنوب شرق و بروز سوانح رانندگی فراوان در استان ضرورت وجود راههای ارتباطی استاندارد را در این پهنه جغرافیایی کشور اجتناب ناپذیر کرده است.
وی با اشاره به احداث کمربندی غربی زاهدان گفت: احداث این کمربندی یکی از مهمترین نیازهای مرکز استان است چرا که حجم قابل توجهی از تردد ها وسائط حمل و نقل عمومی جاده ای استان به دلیل قرار داشتن در محور ترانزیتی چابهار _ میلک از مسیر زاهدان انجام می شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احداث کمربندی غربی شهر زاهدان در آینده نزدیک ضمن کاهش بار ترافیکی از داخل این کلان شهر سبب کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نیز می شود.
دکتر شهریاری ضمن قدردانی از اقدامات راه وشهرسازی استان در پیشرفت مطلوب احداث کمربندی غربی زاهدان گفت: حمایت های مالی دکتر نوبخت در ساخت بزرگراههای استان در دوسال اخیر بسیار ارزشمند است و جای بسی قدردانی دارد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر پیگیری تامین اعتبار پروژه های حوزه راه و شهرسازی استان در آینده بعنوان یک اولویت تاکید کرد.
مدیر کل راه شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی باند دوم کمربندی غربی شهر زاهدان در ۲۰ روز اخیر خبر داد و افزود: باند موجود کمربندی زاهدان بدلیل شهرکهای مسکونی که در اطراف ساخته شده است عملا نقش و عملکرد ترافیک برون شهری خود را از دست داده بود و امار تصادفات در دهه گذشته افزایش زیادی گرفته بود.
عطاء اله اکبری ادامه داد: لذا ساخت باند دوم کمربندی به عنوان مطالبه مردمی به فوریت در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که پس از طی مراحل تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن با اعتبار افزون بر ۱۹۰ میلیارد تومان به طول ۱۴کیلومتر اغاز شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم با تامین اعتبار لازم ساخت باند دوم کمربندی زاهدان در زمان مقرر تعیین شده دو ساله به اتمام برسد.
انتهای پیام
نظرات