• پنجشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400052115305

وضعیت وخیم ۴۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

وضعیت وخیم ۴۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از کل بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس ، وضعیت ۴۱۳ بیمار مبتلا به کروناویروس وخیم گزارش شده است.

سید روح الله حسینی پنجشنبه ۲۱ مرداد به خبرنگاران، با اعلام این که ۶۳۶ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم کروناویروس طی بیست و چهار ساعت منتهی به صبح امروز  در بیمارستان های استان، بستری شده اند، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم بستری در فارس را ۴۸۱۵ نفر ذکر کرد.

او اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۹۷۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۴۲ هزار و ۴۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۳۴ هزار و ۶۲۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۷۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۶۷ هزار و ۶۱۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۳۲۱ هزار و ۸۶۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با بیان اینکه ۳۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۵۳۵ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تاکید کرد: بیاییم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی های خانوادگی، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha