• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400051409767
  • خبرنگار : 50212

توسعه مشاغل خانگی در گرو اتصال به بازار مصرف

توسعه مشاغل خانگی در گرو اتصال به بازار مصرف

ایسنا/مرکزی یک پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی، رمز مهم توسعه مشاغل خانگی را، اتصال به بازار مصرف دانست.

جمیله رجبی که به عنوان پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی، در حوزه ماشین بافت در شهر اراک فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تولید پوشاک بافت زمستانه مردانه، زنانه و بچه‌گانه در قالب طرح توسعه مشاغل خانگی برای ۱۵ نفر در داخل کارگاه و ۱۰ الی ۱۵ نفر در منزل فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی به ظرفیت تولید ماهانه این کارگاه اشاره کرد و افزود: فعالیت خود را از آذرماه سال گذشته آغاز کردیم و با برگزاری دوره‌های آموزشی توانستیم بطور میانگین ماهانه ۲۰۰ عدد شال و کلاه، ۲۵ عدد مانتوی زنانه، ۲۰ عدد لباس‌های مردانه و بچه گانه را تولید و روانه بازار مصرف در شهر اراک و در بین برخی آشنایان کنیم.

وی با اعلام رضایت از درآمد حاصله با اشتغال ایجاد شده در قالب پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: حمایت‌های جهاددانشگاهی از این طرح موجب شد تا با انگیزه بیشتری کار را دنبال کرده و در همان ماههای نخست فعالیت، درآمد خوبی را کسب کنیم.

رجبی با اشاره به ارتباط گیری با شرکت نخ طلای خمین برای تامین مواد اولیه از طریق جهاددانشگاهی گفت: یکی از مهمترین حمایت‌های جهاددانشگاهی فراهم کردن بستر تامین مواد اولیه و اتصال به بازار مصرف است و تامین مواد اولیه و نیز ایجاد بازار مصرف دو عامل مهم در تقویت انگیزه برای فعالیت در قالب مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح فضای مناسبی را برای تقویت اشتغال و کارآفرینی فراهم کرده است، گفت: به دلیل برخی مشکلات، حدود دوماه کار بافت را تعطیل کردیم که موجب اعتراض و ناراحتی شاغلین در این طرح شد و با همدلی و اشتیاق فراوانی که بین افراد شاغل در این طرح بود مجددا با انگیزه بیشتر کار را ادامه دادیم.

این پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی در ادامه، توسعه مشاغل خانگی را در گرو اتصال به بازار مصرف دانست و افزود: به هر میزان که بازار مصرف نیاز داشته باشد، توان تولید پوشاک بافت با کیفیت و متنوع را داریم به شرط آنکه مصرف کننده وجود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: با وجود اینکه از مزیت های فروش اینترنتی بسیار شنیده ایم اما تاکنون موفق نشدیم از این مزیت برخوردار شویم و امیدواریم بتوانیم با کمک جهادادنشگاهی وارد بازار اینترنتی شویم تا میزان عرضه محصولات در بازار افزایش یابد.

رجبی همچنین با بیان اینکه برای توسعه فعالیت خود نیازمند دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید و تامین مواد اولیه هستیم، افزود: اگر نقدینگی به اندازه کافی وجود داشته باشد می‌توان با خرید کاموا به عنوان مواد اولیه بافت زمستانه، میزان تولید را افزایش داد.

وی از جهادانشگاهی خواست تا فضایی را فراهم کند که پیشران‌های طرح توسعه مشاغل خانگی به بازار بزرگ تهران و سایر کلانشهرهای کشور معرفی شوند. بهترین بازار مصرف بازار بزرگ تهران است و با اتصال به این بازار می‌توان میزان تولید را افزایش داد.

رجبی افزود: بانوانی که در این طرح فعالیت دارند اکثرا سرپرست خانوار هستند و به امیدی مشغول بکار هستند. همه دغدغه ما این است که بانوان شاغل بتوانند با کسب درآمد مکفی پاسخگوی نیاز خانواده باشند. دریافت تسهیلات با سود پائین فضای کسب و کار را تقویت خواهد کرد.

گفتنی است، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی شد و به تصویب رسید.

به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر، مکلف به شناسایی و توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha