• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400051107186
  • خبرنگار : 50256

مرکز نوآوری « مکاترونیک» در مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز راه اندازی می‌شود

مرکز نوآوری « مکاترونیک» در مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز راه اندازی می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز از تلاش برای ایجاد مرکز نوآوری مکاترونیک در این مرکز خبر داد.

مهدی صادقزاده تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ویژگی‌های این مرکز، اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز با نزدیک به ۲۰ سال سابقه فعالیت آموزشی، فنی و مهارتی به عنوان یکی از اولین مراکز تاسیس شده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و بزرگترین مرکز علمی کاربردی خانه کارگر شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این مرکز علمی کاربردی تنها مرکز انحصاری پذیرش دانشجو در رشته متالورژی استان است که در راستای تحقق اهداف دانشگاه نسل سوم و کارآفرین با توسعه رشته‌های فنی و مهارتی مرتبط با نیاز بازار کار و توانمند سازی دانشجویان و اساتید در جهت توسعه مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای، همسو با افزایش دانش و نگرش دانشجویان و اساتید مرکز برای توسعه اشتغال و کارآفرینی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون این مرکز در گروه آموزشی صنعت با ۱۱ کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به رسالت پرورش دانشجوی مهارت محور و کارآفرین ادامه می‌دهد.

صادقزاده با بیان این‌که مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر همانند یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم در جامعه آموزشی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این مرکز باید نقش خود در ایجاد فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان و اساتید، تجاری سازی دانش، فرآیند انتقال و تبدیل فناوری، ارتباط نزدیکتر با صنعت و جامعه، اشتغال و توسعه مهارت‌های دانش آموختگان و آماده سازی آن‌ها برای بازارهای جهانی را به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به تحصیل تعداد ۴۵۰ دانشجو در نیمسال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در این مرکز، گفت: در طول سال گذشته حدود ۶۵ مدرس آموزشی دارای ID و با دانش و تجربه بالا در این مرکز مشغول به تدریس بوده و از زمان تاسیس تاکنون نیز بیش از ۵۳۰۰ نفر در سطح کاردانی و کارشناسی از این مرکز فارغ التحصیل شده‌ و وارد بازار کار و مقاطع بالاتر تحصیلی شده‌اند.

وی در خصوص امکانات این مرکز علمی کاربردی، تشریح کرد: وجود کارگاه‌های فنی از جمله تراشکاری، CNC، برق الکتریسیته، کامپیوتر، تعمیرات اتومکانیک جوشکاری، آزمایشگاه‌های پنوماتیک، عملیات حرارتی ریخته‌گری و فلزکاری با ۱۲ باب کلاس آموزشی و نیز کتابخانه، نمازخانه و سالن اجتماعات از جمله امکانات مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز محسوب می‌شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز در خصوص امتیازات این مرکز برای پذیرفته شدگان خود نیز اظهار کرد: پذیرفته شدگان در این مرکز آموزشی از معافیت تحصیلی بهره برده و از امتیاز حضور اساتید مجرب، پرداخت شهریه به صورت اقساط تا پایان ترم، برنامه‌ریزی متناسب با وضعیت شاغلان، شرکت در دوره‌های مهارتی کوتاه مدت با تخفیف ویژه و استفاده از وام‌های دانشجویی و پرداخت اقساط آن بعد از فارغ‌التحصیلی، وجود کارگاه‌ها و آزمایشگاه مجهز و مشاوره رایگان تحصیلی و شغلی برخوردار هستند.

وی افزود: این مرکز مفتخر به دریافت لوح تقدیر جشنواره‌های استانی و کشوری از جمله جشنواره حرکت، جشواره فضای مجازی و برگزاری رویدادهای مهم کارآفرینی و استارتاپ‌ رباتیک و ... شده که نقطه عطف افتخارات این مرکز است؛ هم‌چنین برگزاری مسابقات رباتیک کشوری و فنی متناسب با رشته‌های موجود در مرکز و ایجاد کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی شغل محور نیز از دیگر اقدامات این مرکز آموزشی به شمار می‌رود.

وی در خصوص فعالیت آموزشی این مرکز در دوران کرونا، افزود: با شیوع بیماری کرونا، سیستم آموزش دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تحت الشعاع قرار گرفته و تداوم آموزش‌های این مرکز نیز در بستر مجازی سامانه IMS انجام می‌گیرد.

صادقزاده ادامه داد: در کنار برگزاری کلاس‌ها به صورت غیر حضوری و مجازی، کلاس‌های عملی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مربوطه در حد امکان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زمان‌هایی که مجوزهای لازم از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت بهداشت صادر شده، برگزار می‌شود.

وی در خصوص فعالیت دفتر کارآفرینی این مرکز نیز تشریح کرد: این مرکز آموزشی با راه اندازی واحد کارآفرینی، برگزاری استارتاپ‌های مختلف در حوزه خوشه صنعت، رباتیک و ... از ایده‌ها و طرح‌های دانشجویان، حمایت‌های مادی و معنوی انجام داده و سعی در تربیت افراد متخصص و ماهر دارد.

وی افزود: اقداماتی چون شرکت در نمایشگاه‌های کار آفرینی، آماده سازی دانشجویان جهت شرکت در مسابقات معتبر، بازدید  از پروژه‌های شهرک‌های فناوری و کارخانجات و مراکز  تولیدی صنعتی و برگزاری وبینار برای اساتید و دانشجویان جهت ارتباط بیشتر کارآفرینان با یکدیگر و آشنایی با نرم افزارهای صنعتی در این دفتر کارآفرینی انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز گفت: انتظار دانشگاه علمی کاربردی از دانشجویان عزیز، به خصوص دانشجویان جدید الورود این است که فضای دانشگاه و شان آن را بشناسند، استعدادهای خود را نیز دریابند و در عرصه اخلاق و علم و فعالیت‌های فوق برنامه کوشا باشند که در این راستا مدیران و برنامه ریزان مرکز آموزش خانه کارگر تبریز تلاش می‌کنند تا این بستر را هرچه بهتر و گستره تر فراهم سازند تا دانشجویان بهتر بتوانند در بروز خلق و تجلی توانایی‌های خویش موفق باشند.
 
وی ادامه داد: این مرکز با نیروهای انسانی فعال و پرتلاش در جهت دستیابی به مرزهای دانش و بومی سازی و گسترش آن‌ها به ویژه در دانش‌های نوین و پیشرفته، پرورش نیروهای انسانی متخصص، خلاق، متعهد و متناسب با نیازهای محلی، ملی و منطقه‌ای، تقویت هویت فرهنگی ملی ـ اسلامی نقش ارزنده‌ای در جهت توسعه پایدار و کارآفرینی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد تبریز برای مهرماه امسال در رشته‌های کاردانی ناپیوسته  حسابداری، ایمنی کار و حفاظت فنی، مکانیک ماشین افزار، نقشه کشی صنعتی، بازرسی جوش، برق صنعتی، مکانیک تعمیرات ماشین آلات و در کارشناسی ناپیوسته  فناوری متالوژی ذوب فلزات، فناوری مکانیک ماشین افزار، کارشناسی حرفه‌ای ایمنی سلامت محیط زیست (HSE)دانشجو می پذیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha