به گزارش ایسنا، آمازون در اظهارنامه ای به رگولاتور آمریکا فاش کرد کمیسیون ملی حفاظت داده لوکزامبورگ ۱۶ ژوییه این جریمه را علیه آمازون صادر کرد.
سخنگوی آمازون اعلام کرد این شرکت در خصوص این جریمه تجدیدنظر درخواست خواهد کرد.
مقررات حفاظت داده عمومی اتحادیه اروپا شرکتها را ملزم می کند پیش از استفاده از اطلاعات شخصی کاربران، موافقت آنها را جلب کنند در غیر این صورت با جریمه روبرو خواهند شد.
تفحص رگولاتورها از غولهای فناوری در پی سلسله رسواییها در خصوص حریم خصوصی و اطلاعات نادرست و همچنین شکایت بعضی از شرکتها از سوءاستفاده غولهای فناوری از قدرت بازارشان، افزایش پیدا کرده است. گوگل، فیس بوک، اپل و مایکروسافت همگی در اروپا زیر ذره بین رگولاتوری قرار گرفته اند.
بر اساس گزارش رویترز، دیده بان حریم خصوصی فرانسه در دسامبر جریمه ۱۰۰ میلیون یورو (۱۱۸.۸۲ میلیون دلار) را علیه گوگل به دلیل نقض مقررات این کشور در خصوص ردیابگرهای تبلیغات آنلاین صادر کرده بود.
انتهای پیام
نظرات