• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400042820807
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

امام جمعه سلماس :

جشن تکلیف یک نقطه عطف در زندگی دینی و اجتماعی دانش آموزان است

جشن تکلیف یک نقطه عطف در زندگی دینی و اجتماعی دانش آموزان است

ایسنا/آذربایجان غربی امام جمعه سلماس گفت: جشن تکلیف یک عید برای دانش آموزان محسوب میشود و اینروز یک نقطه عطف در زندگی آنان محسوب می‌شود و در چنین دوره ای از زندگی ، نوجوان مکلف می‌شود برخی بایدها و نبایدها را در زندگی رعایت کند.

به گزارش ایسنا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر پایه سوم و پسر پایه هشتم شهرستان سلماس که در فضای مجازی بصورت پخش زنده از شبکه شاد برگزار شد، گفت: جشن تکلیف یک عید برای دانش آموزان محسوب میشود و اینروز یک نقطه عطف در زندگی آنان محسوب می‌گردد و در چنین دوره ای از زندگی ، نوجوان مکلف می‌شود برخی بایدها و نبایدها را در زندگی رعایت کند.

طباطبایی افزود: راه رسیدن به سعادت ابدی قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم است و  گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه بویژه بین دانش آموزان و نسل جوان امری لازم و ضروری است و باید در این مسیر گام های اساسی برداریم.

وی اظهار کرد: شما عزیزان از نظر عقلی و جسمی به حدّی رسیده اید که خداوند به شما دستور می دهد و باید خوشحال باشید که خواسته ها و دستورهای او را اطاعت کنید و لذا آن را بعنوان یک روز پرشکوه به یاد بسپارید.

ایرج افراسیابی مدیر آموزش و پرورش سلماس نیز در این مراسم گفت: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر دانش آموز و مقدمه‌ای برای گام‌های استوار و بیشتر در راستای قرب الهی است که شیرین ترین لحظه‌های به یادماندنی را برای استقبال از تکالیف الهی به ارمغان می‌آورد.

افراسیابی بیان کرد: این جشن مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط دانش‌آموزان با خالق هستی است و شما از امروز در برابر خدا باید با انجام تکلیف دینی از گناه دوری کنید تا آینده خود را بسازید و سعادتمند شوید.

وی بیان کرد: وظیفه خانواده‌ها و مربیان این است که دانش‌آموزان امروز را به گونه‌ای تربیت کنند که بتوانند انسان‌های وارسته و مفیدی برای آینده جامعه شده و آینده‌سازان معنوی کشور باشند.

وی با توصیه به دانش‌آموزان به منظور برپایی نماز و حضور در فریضه جمعه و جماعات گفت: نماز خواندن، به جای آوردن شکر نعمت‌های الهی است، واگر انسان شکرگزار نعمت‌های الهی باشد، خداوند هم نعمت‌های خود را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha