• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400042719812
  • خبرنگار : 30054

ازهرجای که هستید با من تنها به اندازه فشردن یک دکمه فاصله دارید

از پیجرها چه می دانید؟

از پیجرها چه می دانید؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی فاکتور زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین منظور امروزه جهت جلوگیری از هدر رفتن زمان، از روشهای اطلاع رسانی مدرن استفاده می شود. پیجر - pager - یک دستگاه گیرنده رادیویی کوچک می باشد که امکان دریافت پیام توام با دسترسی مداوم یک طرفه را برای کاربر فراهم می نماید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکتAHK پیجر، این سیستم شبکه پیجر در سال 1921 توسط دیترویت مورد استفاده قرار گرفت. اصطلاح پیجر اولین بار در سال 1959 در اشاره به یک محصول ارتباط رادیویی ساخت شرکت موتورولا بکار گرفته شد و آن وسیله کوچکی بوده که پیامهای رادیویی را بطور انفرادی به کسانی که آن را حمل می کردند، می رساند. در این مقاله ابتدا مروری بر روی انواع پیجرها، سپس کاربرد آن پرداخته می شود. ساخت یک پیجر بی سیم جهت استفاده در رستورانها و ...  از این وسیله با نوبت دهی منظم زمان انتظار مشتری را کاهش و لذت بخش نماید.

پیجر دستگاه ارتباطی با تکنولوژی بی سیم و در انواع مختلف عددی، متنی و صوتی می باشد که هرکدام از آنها قابلیت دریافت و یا ارسال اطلاعات را دارند. همچنین پیجرها را نیز می‌توان به دو نوع یک طرفه و دوطرفه تقسیم نمود. پیجرهای یک طرفه تنها قابلیت پیج شدن توسط یک فرستنده و یا ارسال اطلاعات را دارند.از این پیجرها در مصارف خاصی چون رستوران ها ، اداره جات ، خانه های مدرن و .. استفاده می گردد. برای مثال پیجرهای فراخوان مشتری از این دسته پیجرها می باشد که مشتری را از حاضر شدن غذایش توسط فرستنده ای که نزد رستوران می باشد مطلع می سازد.

پیجرهای دوطرفه علاوه بر دریافت اطلاعات می‌توانند به عنوان فرستنده نیز عمل نمایند. اینگونه پیجرها معمولاً در بیمارستانها، اداره جات، حراست، مدارس و ... استفاده می گردند. برای مثال یکی از کارکنان به دلیل نوع وظایفش در محلی مستقر نمی باشد و مدام در طبقات در حال رفت و آمد است، مدیران به راحتی می توانند توسط فرستنده و با فشردن یک کلید فرد مورد نظر را فراخوانی کنند.

تعریف گیرنده پیجر

پیجر(Pager) یک لغت انگلیسی است و فارسی آن توسط فرهنگستان ادب فارسی به پیجو معادل سازی شده است و در واقع یک دستگاه گیرنده رادیویی می باشد. اما تعریف استاندارد بین المللی از پیجینگ توسط اتحادیه بین المللی مخابرات بصورت زیر ارائه گردیده است.

پیجر چگونه کار می کند؟

پیجر یک وسیله پیام گیر ارتباطی قابل حمل می باشد. شخص ارسال کننده پیام (خواهان ارتباط calling party))، از تلفن معمولی برای گرفتن شماره پیجر طرف مقابل استفاده می کند و پیام عددی یا حرفی یا صوتی خود را ارسال می کند. مدت کوتاهی پیام توسط گیرنده پیجر دریافت شده و دارنده پیجر با شنیدن صدای بیپ و یا لرزش بدون صدا،‌ از رسیدن پیام آگاه می شود. این پیام در صفحه نمایشگر(LCD) پیجر قابل رویت می باشد. رمز و راز پیجر در این است که در داخل آن جعبه کوچک گیرنده ای کار گذاشته شده که در عین سادگی از نظر تکنیکی بسیار پیچیده می باشد.

معرفی انواع  پیجر ؟

بارها و بارها پیش آمده که افراد در صف های طولانی برای گرفتن خدمات از فست فود و آب میوه بستنی فروشی گرفته تا مراکز تعویض پلاک و دیگر ادارات مشابه، ایستاده و منتظر مانده‌اند. همانطور که می‌دانید وجود صف در مراکز مختلف نه تنها موجب ایجاد بی نظمی در فرآیند و انجام امور می شود بلکه ازدحام و هرج ‌ومرج را در پی دارد.با پیشرفت تکنولوژی و ارتقا سیستم‌های ارتباط بیسیم این مشکل به طور کامل برطرف شده است. تنها با استفاده از پیجر می‌توان خدمت رسانی به مشتریان را ساماندهی کرده که منجر به جلب رضایت مشتری خواهد شد. اما پیجر ها چند نوع هستند و چه کاربردی دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

پیجر های درخواست سرویس

از مدرن ترین راههای مطلع ساختن افراد از نیاز های یکدیگر در زمان لازم باید به سیستم درخواست سرویس اشاره نمود. این روش تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن و نظم دادن به خدمت رسانی و رسیدگی به امور دارد.

به طوری که افراد به آسانی می توانند از طریق این سیستم درخواست و همچنین نوع درخواست خود را بدون ایجاد مزاحمت و شلوغی در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع افراد دیگری رسانده تا نسبت به رفع نیاز فرد اقدام گردد همانند پیج کردن گروهی افراد توسط یکدیگر در یک اداره یا پیج کردن فردی خاص بدون اطلاع از موقعیت مکانی وی مانند آبدارچی یک مجموعه.

همچنین از دیگر کاربردهای این سیستم می توان به استفاده در رستوران ها، کافه ها، سفره خانه ها، بیمارستان ها، کلینیک ها، شرکت ها، ادارات، کارخانجات، هتل ها و تمامی مکان هایی که نیاز به درخواست سرویس دارند اشاره نمود.

بیمارستان ها و مراکز درمانی

شرایط بیمارستان ها و مراکز درمانی ایجاب می کند تا حداکثر اقدامات جهت حفظ سکوت، آرامش و نظم در خدمت رسانی به کار گرفته شود. با توجه به شرایط مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و این گونه مراکز ، نوبت دهی و رسیدگی به امور اهمیت زیادی پیدا کرده است.

به همین منظور استفاده از پیجر می تواند به کمک رسانی به بیماران و ایجاد نظم در این مکان ها بهبود بخشد.

در محیط های بیمارستانی کاهش صدای مزاحم برای ایجاد آرامش و کاهش استرس بیماران بسیار مهم است. حداکثر صدای مجاز داخل بیمارستان بر اساس استانداردها, ۳۰ دسی بل است. این مقدار معادل صدایی است که در یک اتاق خواب ساکت وجود دارد. عوامل ایجاد صدا در بیمارستان شامل صداهای ایجاد شده توسط سیستم های تاسیساتی مانند هواسازها و فن کویل ها، پیجر های سقفی و … می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha