• شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400042618583
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان عنوان کرد

پیش‌بینی مزیت‌های سرمایه‌گذاری روستایی با بازنگری طرح هادی

پیش‌بینی مزیت‌های سرمایه‌گذاری روستایی با بازنگری طرح هادی

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تهیه طرح هادی و بازنگری آن، ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

رضا خواجه‌ای پیش از ظهر امروز (۲۶  تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته طرح هادی روستایی در ۱۰۵ روستای استان از اعتبارات ملی، استانی و دهیاری تهیه و بازنگری شد. همچنین در طول یک سال گذشته نیز طرح هادی برای ۱۱۸ روستای استان بازنگری و تهیه شده است.

وی افزود: تهیه طرح هادی و بازنگری آن، ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد و اینکه چه نوع کاربری‌ها و فضاهایی بایستی در افق‌های بلندمدت روستا در نظر گرفته شود. پس از ده سال با توجه به اینکه مهاجرت به روستاهای حاشیه و حریم شهرهای بزرگ زیاد است نیاز به تجدید نظر طرح‌ها وجود دارد که بازنگری انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود طرح هادی ۵۰ روستای استان تهیه و مورد بازنگری قرار گیرد. با توجه به جمعیت روستایی، یک نظام برنامه‌ریزی تحت عنوان طرح هادی روستایی برای وضعیت کاربری‌ها، توسعه روستا و مشخص شدن محدودیت روستاها تعریف می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در بسیاری از روستاهای پرجمعیت در پایان افق ده ساله طرح‌های هادی روستایی و به دنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها، طرح‌های تهیه شده، نیازمند بازنگری و به هنگام‌سازی است، تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه‌ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود.

خواجه‌ای خاطرنشان‌ کرد: تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ شود و به تقاضاهای جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود، به همین منظور موضوع بازنگری در طرح‌های هادی مطرح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha